عملکرد مثبت صندوق‌های دولتی / پالایشی همچنان بالاتر از ارزش خود معامله می‌شود

عملکرد مثبت صندوق‌های دولتی / پالایشی همچنان بالاتر از ارزش خود معامله می‌شود

در هفته اول اردیبهشت ماه 1400 با رشد شاخص کل و شاخص‌سازان، صندوق‌های دولتی نیز با رشد همراه شدند. دارا یکم 8 و پالایشی 5 درصد گران شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در هفته اول اردیبهشت ماه 1400 با رشد شاخص کل و شاخص‌سازان، صندوق‌های دولتی نیز با رشد همراه شدند. صندوق دارایکم که در ابتدای هفته با نزول و کاهش قیمتی مواجه بود از روز دوشنبه روندی مثبت به خود گرفت و در پایان هفته با بسته شدن در سطح 14 هزار واحدی، رشدی 8 درصدی را در این هفته به ثبت رساند. این در حالی است که با وجود این رشد هر واحد از این صندوق همچنان 27 درصد زیر خالص ارزش دارایی‌ها (NAV) خود معامله می‌شود.

 

اما دیگر صندوق قابل معامله دولت نیز در این هفته روندی صعودی را به ثبت رساند. پالایشی یکم که از همان ابتدای عرضه با روندی نزولی مواجه شد و سهامداران خود را نقره داغ کرد، در این هفته توانست رشدی 5 درصدی را به ثبت برساند و در نهایت در سطح 7376 تومانی به کار خود خاتمه دهد. این در حالی بود که هر واحد از این صندوق در این هفته به کمتر از 6800 تومان هم رسیده بود. نکته جالب در مورد پالایشی این است که این صندوق با وجود این زیان سنگین همچنان 13 درصد بالای NAV خود در حال معامله است.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد