خرید تضمینی 100 هزار تن کلزا در کشور و پرداخت 90 درصد پول کلزاکاران

خرید تضمینی 100 هزار تن کلزا در کشور و پرداخت 90 درصد پول کلزاکاران

بیش از 100 هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان کشور از آغاز امسال تاکنون خریداری شده است که بیش از 90 درصد مطالبات...

به گزارش خبرگزاری برنا، خرید تضمینی دانه روغنی کلزا همزمان با فصل خرید گندم در کشور آغاز شده است و از آغاز امسال تاکنون بیش از 100 هزار تن دانه روغنی کلزا از کلزاکاران کشور خریداری شده است.

همچنین ارزش دانه‌های روغنی خریداری شده در کشور از یک هزار و 400 میلیارد تومان فراتر رفته، و افزون بر یک هزار و 260 میلیارد تومان به حساب کلزاکاران واریز شده است که معادل بیش از 90 درصد مطالبات آنهاست.
بر اساس این گزارش، استان خوزستان با خرید تضمینی بیش از 56 هزار تن کلزا، پیشتاز خرید این محصول کشاورزی در کشور است و به ترتیب استان ایلام با خرید 12 هزار تن و استان فارس با خرید 5 هزار تن در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.
گفتنی است، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا در سال گذشته برای فصل جاری زراعی، 15 هزار تومان تعیین شده بود که برای حمایت از تولیدکنندگان دانه‌های روغنی و تقویت انگیزه تولید در آنها، قیمت آن به 23 هزار و 500 تومان برای هر کیلوگرم افزایش یافت و با توجه به اینکه خرید تضمینی این محصول در کشور با قیمت قبلی آغاز شده بود، مابه‌التفاوت بهای آن به کشاورزانی که محصول خود را با قیمت 15 هزار تومان به مراکز خرید تحویل داده بودند، پرداخت شد و اکنون هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا با نرخ جدید یعنی 23 هزار و 500 تومان از کلزاکاران خریداری می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد