کاهش قیمت سیمان با عرضه مناسب در بورس کالا

کاهش قیمت سیمان با عرضه مناسب در بورس کالا

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: عرضه مناسب سیمان در بازار سرمایه باعث شد تا قیمت این محصول از 37 هزار تومان به 27 هزار تومان کاهش پیدا کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه در نشست علنی امروز سه شنبه 16 شهریور ماه مجلس شورای اسلامی گفت: با مدیریت خوب وزارت امور اقتصاد و دارایی قیمت سیمان از 37 هزار تومان به 27 هزار تومان رسید.

نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: باید از وزارت امور اقتصاد و دارایی که با مدیریت بسیار خوب باعث شد قیمت سیمان کاهش پیدا کند تشکر کنم، امیدواریم همه موارد به این صورت پیگیری شوند.

گفتنی است، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما در 14 شهریور، ثمره افزایش عرضه های سیمان در بورس کالا را کاهش قیمت این محصول در بازار خواند و گفت: افزایش عرضه ها در بورس باعث کاهش 25 درصدی و بعضا بیشتر قیمت سیمان شد به گونه ای که هر پاکت سیمان 50 کیلویی از 37 هزار تومان به 27 هزار تومان رسید.

وی اظهار داشت: هماهنگی تیم اقتصادی دولت و عرضه مناسب سیمان در بورس کالا، باعث کاهش قیمت سیمان شد. در این میان باید خبری خوش را اعلام کرد و آن، وجود گفتمان مشترک بین وزرای اقتصادی و صمت برای توسعه عرضه کالاها و استفاده از مدل عرضه سیمان در سایر صنایع است که این رویداد می تواند اعتماد از دست رفته به بازار سرمایه را بازگرداند. 

لازم به ذکر است در پی عرضه پرحجم 52 شرکت سیمانی در بورس کالای ایران طی روز شنبه 13 شهریور ماه متوسط قیمت هر کیلوگرم سیمان تیپ دو که هفته گذشته 742 تومان به ازای هر کیلوگرم بود این هفته به 542 تومان به ازای هر کیلوگرم رسید. بدین ترتیب یک کیسه سیمان تیپ 2 که هفته قبل 37 هزار تومان بود این هفته با 10 هزار تومان کاهش 27 هزار تومان شده است.

این کاهش به سیمان تیپ 2 ختم نشد و در عرضه های روز یکشنبه نیز سیمان تیپ 5 با کاهش 11.7 درصدی از 581 تومان در هر کیلوگرم در هفته گذشته به 513 تومان کاهش یافت و هر پاکت 50 کیلویی از این نوع سیمان از از 29 هزار و 50 تومان به 25 هزار و 650 تومان رسید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد