یک نهاد با داد زدن بودجه می‌گیرد و دیگری که ماخوذ به حیا است، نه!

یک نهاد با داد زدن بودجه می‌گیرد و دیگری که ماخوذ به حیا است، نه!

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «بسیاری از نمایندگان معتقدند که جدول تبصره 14 قانون بودجه مشکل...

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علی رضایی با تاکید بر اینکه تبصره‌های 14 (منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها) و 18 (تولید و بهره‌وری) قانون بودجه سال 1401 تنها در صورت وجود منابع تخصیص پیدا می‌کنند، اظهار کرد: در تبصره 14 قانون بودجه هر دستگاهی که پیشنهاد می‌آورد، آقایان موافقت می‌کنند؛ به همین دلیل نیز جداول این تبصره هر سال بزرگتر می‌شود ولی در عمل محقق نمی‌شوند و تخصیص پیدا نمی‌کنند؛ چراکه وقتی منابع نباشد، هرچه هم روی کاغذ بیاید، فقط روی کاغذ آمده است.

وی افزود: روی کاغد مثلا استانی برای فلان پروژه خود تخصیص می‌گیرد و به او ابلاغ می‌شود که بودجه گرفته است ولی این بودجه تخصیص پیدا نمی‌کند؛ با توجه به وضعیت نقدینگی و بودجه عمومی و منابع درآمدی دولت، فکر نمی‌کنم این متمم بودجه که اضافه می‌شود به ویژه تبصره‌های 14 و 18 در حوزه‌های مختلف محقق شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان درباره جداول تبصره 14 قانون بودجه تاکید کرد: بسیاری از نمایندگان معتقدند که این جدول مشکل را حل نمی‌کند بلکه به مشکلات می‌افزاید. این بودجه الان در مجلس و بر اساس لابی‌گری تقسیم می‌کند؛ هر کسی لابی بیشتری انجام دهد، بودجه بیشتری می‌گیرد ولی تاکید می‌کنم که این بودجه‌ها روی کاغذ است و فقط توقعات را افزایش می‌دهد و ذهن جامعه به این مشغول می‌کند که یک استان بودجه گرفته و دیگری نگرفته است.

رضایی با تاکید بر لزوم رعایت عدالت در توزیع بودجه گفت: الان یک نهاد با داد زدن بودجه می‌گیرد و دیگری که ماخوذ به حیا است، بودجه نمی‌گیرد. از نمایندگان می‌خواهم که در این زمینه رعایت کنند و مسيولان دولت نیز کار خود را انجام دهند؛ نباید انتظاراتی که از دولت وجود دارد و دولت نمی‌تواند انجام دهد را تشدید کنیم.

منبع:ایسنا

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد