توصیه‌های مهم به خریداران سکه و طلا

توصیه‌های مهم به خریداران سکه و طلا

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: اگر کاهش نرخ دلار ادامه داشته باشد، کاهش قیمت سکه و طلا هم ادامه خواهد داشت.

ایلنا نوشت: نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: اگر کاهش نرخ دلار ادامه داشته باشد، کاهش قیمت سکه و طلا هم ادامه خواهد داشت.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر اظهار داشت: تا به این لحظه ساعت 11 روز شنبه- 20 اسفند ماه – که هنوز معاملات آغاز نشده‌است نرخ سکه تمام نسبت به روز پنجشنبه گذشته تا یک میلیون تومان افت پیدا کرده است و به قیمت 26 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.

محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه با توجه به ریزش نرخ دلار پس از اعلام توافق اریان و عربستان اظهار داشت: دو اتفاق به صورت همزمان رخ داده که هر دو بر روی بازار طلا اثرگذار هستند. اول اینکه علی‌رغم روزهای گذشته نرخ جهانی طلا و انس جهانی در یک روز 57 دلار افزایش داشته و از سوی دیگر پس از اعلام خبر توافق ایران و عربستان نرخ دلار در بازار ریزش داشت که این دو عامل تقریبا همدیگر را پوشش داده‌اند.

وی ادامه داد: تا به این لحظه ساعت 11 روز شنبه- 20 اسفند ماه – که هنوز معاملات آغاز نشده‌است نرخ سکه تمام نسبت به روز پنجشنبه گذشته تا یک میلیون تومان افت پیدا کرده است و به قیمت 26 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است که دلیل عمده این کاهش، ریزش نرخ دلار بوده و اگر انس جهانی افزایشی نبود، ریزش قیمت سکه بیشتر هم می‌شد.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر افزود: همچنین قیمت هر یک گرم طلای 18 عیار تا این لحظه با کاهش 110 هزار تومان به دو میلیون و 190 هزار تومان رسیده که اگر کاهش نرخ دلار ادامه داشته باشد، کاهش قیمت سکه و طلا هم ادامه خواهد داشت.

کشتی‌آرای با تاکید بر اینکه به هیچ وجه به مردم خرید طلای آب شده را توصیه نمی‌کنم، گفت: مردم نسبت به طلای آب شده اقدام نکنند چراکه خرید طلای آب شده برای افراد غیرحرفه‌ای ریسک بالایی دارد و مشکلات و دردسرهای خرید طلای آب شده بعدا برای مردم مشخص خواهد شد، توصیه من به مردم این است که به جای طلای آب شده، طلای کم اجرت بخرند.

پ

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد