بازگشت رونق به بورس مازندران با افزایش ارزش معاملات

بازگشت رونق به بورس مازندران با افزایش ارزش معاملات

مازندران ساری - ایرنا - بورس مازندران پس از پنج هفته روند کاهشی ارزش معاملات ، این هفته با صعودی شدن شاخص کل جان دوباره گرفت و رشد 29 درصدی را در ارزش معاملات هفتگی ثبت کرد.

به گزارش ایرنا ، هفته گذشته بورس مازندران کمترین تعداد سهام معامله شده هفتگی خود را در 6 ماهه اخیر ثبت کرد و با معامله تنها 100 میلیون سهم به کار خود پایان داد ولی طی هفته جاری فعالان بازار سرمایه مازندران با ثبت رشد 125 درصدی ، 225 میلیون و 398 هزار و 787 سهم را معامله کردند. 

اما مهم تر از آن افزایش ارزش معاملاتی هفته بود که این هفته 2 هزار و 211 میلیارد ریال سهم در بازار سرمایه استان معامله شد که نسبت به هفته گذشته خود رشد 29 درصدی داشت.

همچنین بر خلاف هفته های اخیر ، این هفته کفه خرید سهام سنگین تر از فروش بود و یکهزار و 128 میلیارد ریال سهم خریداری و یکهزار و 82 میلیارد ریال سهم فروخته شد.

این درحالی است که شاخص بازار سهام نیز در هفته جاری با رشد 1.3 درصدی یعنی 23 هزار و 771 واحدی به یک میلیون و 207 هزار و 749 واحد رسید.

البته شاخص قیمت بازار به جز هفته جاری نسبت به آخرین هفته افزایشی 323 هزار واحد ریزش داشت و التهابات بسیاری را در بازار سهام کشور از جمله مازندران ایجاد کرد.

این هفته چهار شرکت در صدر جدول معاملات بازار سرماهی مازندران قرار گرفتند. شرکت های صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان، صندوق پالایش یکم ، پست بانک ایران و صنایع چوب خزر کاسپین بیشترین ارزش معاملاتی هفته را به خود اختصاص دادند.

بورس مازندران با 38 کارگزاری بیش از 400 هزار عضو فعال به غیر از دارندگان سهام عدالت دارد که هر هفته در بازار سرمایه به داد و ستد سهام می پردازند. 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد