پیش‌بینی بورس هفته دوم اسفند ماه / به بازار خوشبین باشیم؟

پیش‌بینی بورس هفته دوم اسفند ماه / به بازار خوشبین باشیم؟

در جریان معاملات هفته اول بازار سهام، روند معاملات نزولی بود و بسیاری از سهم‌ها در صف فروش قفل شدند. حالا سوال اینجاست که بورس هفته بعد چه می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، متغییرهای تاثیرگذار بر روند بازار سهام مانند لایحه بودجه، قیمت دلار و روابط دیپلماتیک هنوز مجهول است، حالا با این شرایط روند بورس هفته دوم اسفند چگونه است؟

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز به آزادسازی دلارهای ایران از کره جنوبی اشاره کرد و گفت: با توجه به اخبار منتشر شده از این موضوع حجم دلاری که قرار است آزاد شود پایین است و نه تنها تاثیری بر قیمت دلار بلکه تاثیری بر شرایط بازار هم ندارد.

رضایتی با اشاره به اینکه خروج از پروتکل‌های الحاقی یک توافق دو طرفه است، توضیح داد: این موضوع در کنار موضوع آزادسازی دلارها از کشور کره در کوتاه مدت تاثیری بر بازار ندارد. در بلندمدت اگر این مسايل موجب تغییر در قیمت دلار شود، قیمت‌گذاری نمادهای دلاری تغییر می‌کند و در نتیجه معاملات بازار با توجه به آن نوسان قیمت دلار واکنش نشان می‌دهد.

این کارشناس به جلسات مجلس درباره بررسی بودجه اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به اخبار شنیده شده از صحن مجلس فعلا خبرهای تاثیرگذاری بر بازار منتشر نشده است. در ادامه با تصویب بودجه 1400 و مشخص شدن جزيیات آن، احتمالا بازار روند ملایم‌تری را آغاز کند.

او درباره کمبود نقدینگی در بازار و قیمت بالای عرضه اولیه اپال توضیح داد: با توجه به نیاز بازار به ورود پول، کارشناسان معتقدند که در این شرایط عرضه اولیه اپال با قیمت بالایی در بازار عرضه شد. بر این اساس یکی از عرضه‌های اولیه‌ای که می‌توانست با ورود نقدینگی خوبی به بازار همراه باشد در این شرایط با استقبال خوبی همراه نشد.

محمد رضایتی در پایان افزود: با توجه به شرایط موجود در بازار و رفتارهای هیجانی، بازار نیاز به تزریق پول دارد و اگر این اتفاق رخ ندهد، معاملات در شرایط فعلی باقی می‌ماند.

آخرین اخبار بازار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد