تحلیل تکنیکال و بنیادی یک پتروشیمی | اهداف قیمتی بوعلی کجاست؟

تحلیل تکنیکال و بنیادی یک پتروشیمی | اهداف قیمتی بوعلی کجاست؟

بوعلی پارسال در محدوده‌ 4200 تومان عرضه شد و بعد از یک رشد 60 درصدی دوباره به محدوده‌ عرضه اولیه در 4200 تومان رسیده است. روند قیمتی بوعلی چگونه خواهد بود؟

به گزارش نبض بورس، پتروشیمی بوعلی معاملات روز چهارشنبه را در محدوده‌ صفر تابلو آغاز کرد، اما رفته رفته با فشار فروش فروشندگان همراه شد و وارد دامنه منفی شد. این در حالی بود که در دامنه منفی 4 الی 5 درصد نسبت سفارشات خرید به فروش 1.5 برابر بود و حکایت از وجود خریدار در آستانه پایین بود که این موضوع از صف فروش شدن سهم جلوگیری می‌کرد. در نهایت بوعلی با معامله نزدیک به 2.2 میلیون برگه سهم و پایانی منفی 2.3 درصد بسته شد.

تحلیل بنیادی بوعلی | رشد 280 درصدی فروش

در گزارش اردیبهشت ماه بوعلی نرخ فروش داخلی برش سبک شرکت برابر با 11.1 میلیون تومان در هر تن بوده که نسبت به ماه قبل 6 درصد کاهش داشته است و این در حالی است که نرخ فروش صادراتی شرکت نیز با 13.5 درصد کاهش نسبت به فروردین به 9.8 میلیون تومان در هر تن رسیده است. نرخ فروش صادراتی ریفرمیت در اردیبهشت تغییر چندانی نداشته و برابر با 12 میلیون تومان به ازای هر تن بوده است. مجموع فروش شرکت در دو ماه ابتدایی سال برابر با 2607 میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل 280 درصد رشد را نشان می‌دهد.

 

همانطور که در نمودار بالا ملاحظه می‌شود فروش ماهانه بوعلی ماه به ماه در حال افزایش است و در کنار آن نرخ فروش محصولات عمده شرکت یعنی ریفرمیت و برش سبک طی یکسال گذشته با رشد قابل ملاحظه‌ای همراه بوده است بطوری که نرخ فروش ریفرمیت در ابتدای سال 99 از محدوده‌ 2 هزار تومان در هر کیلو به محدوده‌ 12 هزار تومان در هر کیلو در فروردین و اردیبهشت امسال رسیده است.
نسبت P/E دنباله رو بوعلی 7.8 می‌باشد که با آمدن گزارش‌های ماهانه پیش رو این نسبت به مرور بهتر می‌شود. از طرفی دیگر می‌توان انتظار سود 700 الی 800 تومانی را برای سال پیش رو سهم داشت که محدوده 4000 تومان را به شدت برای خرید سهم جذاب می‌کند.

تحلیل تکنیکال بوعلی | اهداف قیمتی کجاست؟
 
 

بوعلی پارسال در محدوده‌ 4200 تومان عرضه شد و بعد از یک رشد 60 درصدی دوباره به محدوده‌ عرضه اولیه در 4200 تومان رسیده است. اگر محدوده 4000 تومان را به عنوان کف اصلاح قیمتی سهم در نظر بگیریم می‌توان امید داشت که قیمت بار دیگر به محدوده‌ 4700 تومان در فیبوی 0.23 اصلاح اخیر به عنوان هدف اول و پس از آن حتی تا 5200 تومان در فیبوی 0.38 اصلاح اخیر رشد کند. در هر صورت محدوده‌ قیمتی عرضه اولیه در 4000 تومان حد ضرر سهم قرار دارد از این رو می‌شود گفت که سهم از نسب R/R مناسبی برای خرید نیز برخوردار است.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد