بورس امروز 19 تیر چگونه به پایان رسید؟ / فولادی‌ها امروز بازار را منفی کردند

بورس امروز 19 تیر چگونه به پایان رسید؟ / فولادی‌ها امروز بازار را منفی کردند

امروز بازار سهام تحت تاثیر ابلاغیه دولت به شرکت‌های سیمانی و فولادی روند نزولی را سپری کرد و شاخص کل بورس در محدوده یک میلیون و 270 هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز بازار سهام با افت 11 هزار واحدی شاخص کل و 0٫88 درصد افت در ارتفاع یک میلیون و 270 هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم امروز با 96 واحد منفی و 0٫02 درصد افت در محدوده 392 هزار واحد قرار گرفت.

ارزش معاملات امروز به چهار هزار میلیارد رسید و نسبت به هفته گذشته کاهش چشمگیری را تجربه کرد. امروز «فولاد» تحت تاثیر ابلاغیه دولت مبنی کنترل میزان مصرف برق امروز را منفی و با افت شدید گذراند.

گروه سیمانی هم تحت تاثیر این ابلاغیه روندی همراه با شوک را سپری کردند اما در بازار امروز برخی از تک سهم‌های این گروه امروز را مثبت و متعادل گذراندند.

امروز نرخ بهره بین بانکی به زیر 18 درصد رسید و گمانه‌ها از تاثیر این اتفاق بر سهام بانکی‌ها و به طور کلی بر تحرکات مثبت بازار سهام افزایش پیدا کرده است.

در پایان بازار 19 تیر ماه، «ولکار»، «برکت» و «شپنا» بیشترین تراکنش را ثبت کردند و «فارس»، «شستا» و «فولاد» بیشترین تاثیر منفی را در بازار امروز گذاشتند. به نظر می‌رسید «شستا» بعد از افزایش سرمایه خود روند بازار را به دست بگیرد و نتایج مثبتی را نشان دهد اما برخلاف انتظارات در اولین روز معاملاتی هفته جاری به طور گسترده‌ای بازار را منفی کرد همچنین امروز خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی‌ها برترین گروه‌ها و صنایع بورسی بودند.

 

آخرین اخبار مرتبط با بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد