دور زدن ممنوعیت تورهای ترکیه توسط آژانس‌ها

دور زدن ممنوعیت تورهای ترکیه توسط آژانس‌ها

تصمیم ابلاغی از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر لغو تور‌های ترکیه، کاملا بی‌تاثیر شده است چرا که آژانس‌های مسافرتی با یک شیطنت خطرناک اقدام به دور زدن ممنوعیت برگزاری تور‌های ترکیه کرده‌اند!

خبرگزاری تسنیم: تصمیم ابلاغی از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر لغو تورهای ترکیه، کاملا بی‌تاثیر شده است چرا که آژانس‌های مسافرتی با یک شیطنت خطرناک اقدام به دور زدن ممنوعیت برگزاری تورهای ترکیه کرده‌اند!

بر اساس تصمیم ابلاغی از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا، مقرر شد وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، لغو تور ترکیه را فورا به تما شرکت‌های گردشگری ابلاغ کند.

این تصمیم زمانی اتخاذ شد که دیگر کار از کار گذشته‌ و ایام نوروز هم سپری شده‌ است؛ همین تصمیم جدید هم تاثیری بر کاهش مراودات انسانی بین ایران و ترکیه ندارد؛ دلیل این بی‌تاثیری هم به چند موضوع باز می‌گردد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

اکثر رفت و آمد مسافران به ترکیه در قالب تور اتفاق نمیفتد و آژانس‌های مسافرتی، پکیج رزرو هواپیما، هتل و ترانسفر را در اختیار مسافران قرار می‌دهد و نامش را تور نمی‌گذارند! نماینده یکی از آژانس‌های معتبر مسافرتی به خبرنگار تسنیم در می‌گوید: "ما سفر‌های ترکیه را در قالب تور برگزار نمی‌کنیم و چون پرواز‌های ترکیه برقرار است، ما این سفرها را در قالب پکیج بلیط، رزرو هتل و ترانسفر به مسافران ارايه می‌دهیم! اینگونه دیگر نام تور بر این سفر‌ها گذاشته نمی‌شود و ممنوعیتی در برگزاری آن وجود ندارد!از طرف دیگر هنوز ابلاغیه‌ای مبنی بر لغو تورها هم به دست ما نرسیده است و تا زمانی که پرواز‌ها به ترکیه برقرار باشد ما کار خودمان را می‌کنیم!"

وی درباره شرایط عودت بلیط مسافران و رزرو آنها در صورت ابلاغ ممنوعیت‌ها اینگونه پاسخ می‌دهد: اگر از طرف دولت این سفر‌ها و پرواز به ترکیه ممنوع شود، ما پول مسافران را به‌صورت کامل به آنها عودت می‌دهیم و هزینه‌ای از آن کسر نخواهیم کرد.

یک آژانس مسافرتی دیگر اعلام کرد ما هنوز خودمان هم نمی‌دانیم چه‌کار باید بکنیم، از یک طرف اخبار دیروز اعلام شده که تورهای ترکیه لغو هستند و از طرف دیگر ابلاغیه‌ای به دست ما نرسیده‌ است؛ تا زمانی هم که پروازها برقرار باشد ما اقدام به فروش بلیط خواهیم کرد.

یکی از آژانس‌های مسافرتی معتبر دیگر با اشاره به فروش پکیج سفر به ترکیه به خبرنگار تسنیم گفت: در حال حاضر توری به آن معنا وجود ندارد که لغو شود. تور مگر شامل چه خدماتی است، بلیط هواپیما، رزرو هتل، ترانسفر و شاید بیمه، گردش دسته جمعی در ترکیه هم که توسط همان کشور ممنوع است، پس هر کس به آنجا سفر می‌کند خودش اقدام به رفت و آمد خواهد کرد. خدمات بیمه‌ای هم به مسافران ارايه می‌دهیم که در تورها هم برقرار است.

وی افزود: از طرف دیگر تورهای ترکیه و کلا تورهای خارجی به دلیل افزایش نرخ ارز به شدت کاهش داشته است و از ابتدای سال ما توری به‌ آن صورت برای ترکیه نداشتیم.

با بررسی این موضوع به نظر می‌رسد ستاد ملی مبارزه با کرونا با تصمیم لغو تورهای ترکیه تنها قصد داشته‌است به سخنان وزیر بهداشت احترامی لفظی بگذارد و به قول معروف حرف او روی زمین نماند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد