بغداد: بالاترین درآمد نفتی تاریخ عراق طی 1 ماه گذشته به دست آمد

بغداد: بالاترین درآمد نفتی تاریخ عراق طی 1 ماه گذشته به دست آمد

شرکت ملی بازاریابی نفت عراق می‌گوید که این کشور طی یک ماه گذشته بالاترین درآمد نفتی در تاریخ خود را به دست آورده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری دولتی عراق(واع)، شرکت ملی بازاریابی نفت عراق «سومو» ضمن تایید تلاش خود برای افزایش ظرفیت صادرات نفت این کشور به میزان حدود دو میلیون بشکه در روز، اعلام کرد که طی یک ماه گذشته عراق به بالاترین درآمد نفتی تاریخ دست یافته است.

محمد سعدون، مدیر مرکز تحقیقات بازار و برنامه ریزی استراتژیک سومو گفت: عراق در ماه ژوين به بالاترین درآمد نفتی در تولید و صادرات دست یافت که حدود 11 میلیارد و 350 میلیون دلاری بود و این رقم برای عراق بی‌سابقه است.

وی با بیان اینکه درآمد مذکور حاصل بالا رفتن قیمت و افزایش توان صادرات نفت است، تاکید کرد: میانگین صادرات در ماه گذشته توسط دولت فدرال سه میلیون و 400 هزار بشکه در روز بوده است.

سعدون با اشاره به اینکه میزان صادرات از منطقه کردستان عراق طی یک ماه گذشته 400 هزار بشکه در روز برآورد شده است، تصریح کرد: 97 درصد صادرات از بنادر جنوب و 3 درصد از جیهان بوده است.

وی با اشاره به برنامه عراق برای افزایش ظرفیت صادرات نفت خود به میزان حدود دو میلیون بشکه در روز گفت: با طرف سعودی برای بازسازی خط لوله نفت با عربستان با ظرفیت صادرات یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز در حال مذاکره هستیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد