پیش بینی بورس فردا سه شنبه 27 اردیبهشت | پول به این دو گروه وارد شده است؟ + فیلم

پیش بینی بورس فردا سه شنبه 27 اردیبهشت | پول به این دو گروه وارد شده است؟ + فیلم

امروز تقابل جذاب بین خریداران و فروشندگان در تاریخ 26 اردیبهشت 1401 در بازار بورس اتفاق افتاد و این خریداران بودند که دست بالا را داشتند و بازار در مدار صعود قرارگرفت تا در نهایت شاخص کل بتواند بالاخره در محدوده یک میلیون و 580 هزار واحد ارام بگیرد و سهامداران امیدوار به بازار فردا باشند.

به گزارش نبض بورس، حسین مرید سادات، کارشناس بازار سرمایه| امروز تقابل جذاب بین خریداران و فروشندگان در تاریخ 26 اردیبهشت 1401 در بازار بورس اتفاق افتاد و این خریداران بودند که دست بالا را داشتند و بازار در مدار صعود قرارگرفت تا در نهایت شاخص کل بتواند بالاخره در محدوده یک میلیون و 580 هزار واحد ارام بگیرد و سهامداران امیدوار به بازار فردا باشند.
لیدر امروز و برنده امروز بازار گروه خودرویی و فلزات اساسی بودند. گروه فلزات اساسی که امروز 160 میلیارد ورود پول داشت هر چقدر که فروشنده داشت به همان مقدار خریدار نیز برای آن در بازار وجود داشت.
تابلوی بورس امروز نشان می‌داد که شاخص کل با 10 هزار و 820 واحد صعود در کانال یک میلیون و 583 هزار واحد آرام گرفت و بالاخره توانستیم با کندل صعودی، بالای محدوده یک میلیون و 580 هزار واحد را ببینیم.
بازار از شهریور 1400 به نوعی وارد روند فرسایشی سخت شد و هر چقدر که گذشت و هر روز بدتر از دیروز برای سهامداران اتفاق افتاد و در نهایت با یک کف سازی خوب شاهد آن هستیم که با این قیمت‌هایی که در بازار‌های موازی وجود دارد به بازار بورس هم امیدوار باشیم.


شاخص کل هم وزن با 4252 واحد در محدوده 449 هزار واحد قرار گرفت تا کماکان 475 هزار واحد اولین مقاومت پیش روی شاخص کل هم وزن باشد.
در تقابل جذابی که امروز به خریداران و فروشندگان در بازار اتفاق افتاد 8900 میلیارد تومان ارزش معاملات بازار بود که کماکان ارزش معاملات بالای 7 هزار میلیارد تومان قرار دارد. امروز در بازار 710 نماد قابل معامله داشتیم و 160 نماد با صف خرید کار را به اتمام رساندند و فقط 32 نماد صف فروش بودند این یعنی قدرت نقدشوندگی در بازار وجود دارد.


قهرمان امروز بازار را می‌توانیم گروه خودرو و فلزات اساسی نام‌گذاری کنیم. با این چرخش پول بین این دو گروه، می‌شود امیدوار بود که پول وارد این دو گروه شود.
امروز 463 نماد در بازه معاملاتی مثبت به پایان رساندند یعنی 69 درصد از کل بازار و فقط 31 درصد، حدود 204 نماد در محدوده منفی معاملاتی معامله شدند وکار خود را به اتمام رساندند.
این نکته بسیار مهمی است که کماکان تعادل در بازار وجود دارد. امروز در یک تقابل جذاب حدود 402 هزار کد حقیقی فروشنده در بازار فعالیت کردند.
در نهایت اگر بخواهیم به اعداد نگاه کنیم می‌بینیم که با سرانه خرید 22 میلیونی در بازار دست بالا دست خریداران بود.
133 میلیارد ورود پول حقیقی در بازار و 32 میلیارد خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت، گویای این موضوع است که بازار می‌تواند کماکان به روند صعودی خود ادامه دهد.
گروه فلزات اساسی با 160 میلیارد ورود پول، استخراج کانه‌های فلزی با 58 میلیارد و سرمایه گذاری با 40 میلیارد ورود پول رتبه‌های اول تا سوم را در بازار بدین لحاظ از آن خود کردند.

در ورود پول به صنایع، گروه بیمه‌ای با 54 میلیارد تومان، فرآورده‌های نفتی با 41 میلیارد تومان و محصولات غذایی با 27 میلیارد تومان شاید گویا این باشد که رالی صعودی این گروه‌ها به اتمام رسیده است.


درباره پیش بینی بازار فردا می‌توان گفت که به نسبت فردا بازار متعادل رو به بالا رو برای بازار بورس به نوعی خواهیم داشت. در نیمه اول بازار امیدوار هستیم فشار‌های آبشاری و فشار عرضه‌های آبشاری در بازار وجود نداشته باشد چرا که محدوده، محدوده بسیار مهمی است. به احتمال خیلی زیاد بازار به نسبت اصلاح زمانی داشته باشد تا اصلاح قیمتی. چون در بازار‌های موازی می‌بینیم که قیمت‌ها دايما در مدار صعود قرار دارد و فقط بازار بورس است که از بازار‌ها عقب افتاده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد