بوی ناخوشایند از ساختمان 38 خیابان کریمخان!

بوی ناخوشایند از ساختمان 38 خیابان کریمخان!

گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به اساتیدی که به درجه دیگری از عرفان رسیده و توهم زده اند که ژن خوب هستند و مدیرانی که پشت میز ریاست، قصد شهادت دارند و...

به گزارش بورس نیوز، همانطور که در جا زدن های بورس تهران ادامه دارد، وقاحت برخی آقایان هم تمامی ندارد. اساتیدی که تا دیروز خود را عقل کل می دانستند و کوزه مشکلات بازار سرمایه را بر سر سهامداران حقیقی می شکستند، دوباره تریبون به دست گرفته و پیغام داده اند که سهامدار خرد، به اندازه سهامدار عمده حق ندارد و نباید توهم "خود برتر بینی" داشته باشد. بی نوا سهامدارانی که هم جیب شان را خالی کرده اند و هم بی سواد و هیجانی خطاب شان کرده اند و هم باید مواظب باشند کتک نخورند!

شهادت طلبی از پشت میز مدیریت 

پریروز از مدیران چاپلوسی روابط عمومی بانکی نوشتیم که بعد ورود جناب مدیرعامل به مشهد، مراسم رونمایی از تمبر اختصاصی با چهره وی برگزار کرده! جالب اینجاست که بعد از انتشار این خبر در فضای مجازی، مدیرعامل بزرگوار خواسته توجیه کند و همرنگ جماعت شود، فرموده اند "راضی به این کار نیستم؛ انشاالله بعد شهادتم اقدام شود"!!! مانده ایم ایشان اگر آرزوی شهادت دارند، چرا با خدم و حشم رفت و آمد می کنند و مدیرعامل بانک شده اند؟ راه های نزدیک تری برای شهید شدن نیست؟ البته شهادت، سعادت و لیاقت می خواهد و ظاهرا در این چند سال، هیچ مدیرعامل بانکی، چنین لیاقتی نداشته!

بوی ناخوشایند از ساختمان 38 کریمخان 

از هلدینگ بزرگ بورسی هم بوی فساد می آید. گویا مدیرعامل و چند مدیر دیگر فعلا ممنوع الخروج شده اند تا تکلیف بازگشت 10 همت ارز صادراتی محصولات 7 شرکت زیرمجموعه، روشن شود. این بزرگواران در این سال ها به بهانه تحریم، اطلاعات شفافی به حسابرسان ارايه نکرده اند؛ ولی اگر تکلیف این 10 همت مشخص نشود، پرونده فساد مالی بزرگ تر از دفعه قبل در گروه پتروشیمی خواهیم داشت.

نکته اینجاست که گویا یکی از آقایانی که پایش در این پرونده وسط است، یکبار هم لطف کرده و 280 میلیون دلار پول فرآورده های نفتی را نفله کرده!

در این گیرودار، بعضی ها هم از آب گل آلود ماهی می گیرند و پیغام داده اند مدیری که حقوق 25 میلیون تومانی بگیرد، آخرش طبیعی است زیرآبی برود!

ما هم در جواب گفتیم نخیر، اینها بهانه است! کسی که حرام و حلال سرش شود، خلاف نمی کند که اگر غیر این بود، خیلی از هموطنان شریف مان با حقوق 3_4 میلیونی، زندگی سالمی نداشتند! و صد البته که معاملات شفاف در بستر بورس کالا می توانست جلوی چنین تخلفاتی را بگیرد. ضمن اینکه شایعاتی هم وجود دارد که بعضی مدیران این صنعت، چنان حلقه فروشی تشکیل داده و پورسانت های 10 تا 50 دلاری(به ازای هر تن) از مشتریان صادراتی می گیرند که راضی هستند ماهی چند میلیارد هم دستی بدهند، فقط از پشت میز مدیریت تکان شان ندهند.

اصرار عجیب به یک سیاست غلط

طبق اعلام اهالی سمیه، میزان بدهی و زیان انباشته 2 غول جاده مخصوص به 200 همت رسیده! جالب است که رانت توزیع شده به سبب قیمت گذاری دستوری خودرو در 2 سال گذشته، حدود 100 همت بوده! حالا چه اصراری به قیمت گذاری دستوری داریم، خدا می داند

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد