حمایت دستوری دولت از بورس / سیگنال ريیس سازمان بورس و وزیر اقتصاد برای بورس

حمایت دستوری دولت از بورس / سیگنال ريیس سازمان بورس و وزیر اقتصاد برای بورس

دیروز شاخص 35 هزار واحد افت را در کارنامه خود ثبت کرد و حالا امروز در نیمه اول معاملات 18 هزار واحد رشد را ثبت کرده و بیشتر نمادها از صف فروش به صف خرید تغییر وضعیت داده‌‌اند. چرا بازار امروز مثبت شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، دیروز شاخص 35 هزار واحد افت را در کارنامه خود ثبت کرد و حالا امروز در نیمه اول معاملات 18 هزار واحد رشد را ثبت کرده و بیشتر نمادها از صف فروش به صف خرید تغییر وضعیت داده‌‌اند.

6 صبح امروز جلسه وزیر اقتصاد با حقوقی‌های بازار سرمایه برگزار شد موضوع اصلی این نشست حمایت حقوقی‌ها از بازار بود و خاندوزی در این جلسه به صورت ضمنی گفت: فروش اوراق دولتی در بورس به صورت موقت متوقف خواهد شد.

مجید عشقی، ريیس سازمان بورس هم امروز با حضور در برنامه تلویزیونی گفت: قیمت‌گذاری دستوری در بازار سهام به حداقلی‌ترین حالت ممکن خود رسیده است و مقصر اصلی ریزش بازار در روزهای گذشته دولت نبوده است زیرا، دولت برای پوشش کسری بودجه خود از منابع دیگری جر بازار سرمایه استفاده می‌کند.

عشقی در بخش دیگری از گفتگوی خود گفت: در 40 روز گذشته دولت هیج اوراقی را منتشر نکرده است و عامل اصلی افت شاخص فروش اوراق نیست. ريیس سازمان بورس همچنین امروز، وعده سبز شدن شاخص را داد.

جواد فلاحیان، کارشناس بازار سرمایه درباره تاثیر این دو جلسه در بازار امروز به تجارت‌نیوز گفت: دولت روحانی در 5 ماه حدود 50 هزار میلیارد تومان اوراق را به فروش رساند و دولت ريیسی تنها در دو ماه 60 هزار میلیارد تومان اوراق فروخته است. باید توجه شود که تاثیر فروش اوراق در بازار سریع مشخص نمی‌شود.

فلاحیان در بخش دیگری گفت: ريیس سازمان بورس می‌گوید دولت در 40 روز گذشته هیج اوراقی را به فروش نرسانده است و این در حالی است که فقط در روز شنبه( 8 آبان) حدود دو هزار میلیارد اوراق اسلامی فروخته است.

فلاحیان می‌گوید درست است که p/e بیشتر سهم‌ها پایین آمده‌اند و بازار در وضعیت ارزندگی قرار دارد اما حجم فروش اوراق به حدی بالا بوده است که در حال حاضر پولی وجود ندارد که به بازار تزریق شود تا روند منفی تغییر کند.

این کارشناس بازار ادامه داد: مثبت شدن بازار امروز دستوری است. در جلسه امروز وزیر اقتصاد با فعالان بازار سرمایه، حمایت از بورس مطرح شده است. امیدواریم به صورت مقطعی خرید سهام شکل نگیرد و حمایت‌ها مستمر باشند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد