پیش‌بینی قیمت طلا امروز 29 فروردین 1400

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 29 فروردین 1400

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 38 هزار و 200 تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه در بازار در روز گذشته به 10 میلیون و 600 هزار تومان رسید. امروز برای قیمت سکه و طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز شنبه 28 فروردین با 7,200 تومان کاهش، یک میلیون و 38 هزار و 200 تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه در بازار در روز گذشته به 10 میلیون و 600 هزار تومان رسید. امروز برای قیمت سکه و طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: افت قیمت اسکناس آمریکایی در اولین روز هفته موجب شد که سکه امامی نیز در مسیر نزولی قرار بگیرد و 70 هزار تومان افت کند و به بهای 10 میلیون و 600 هزار تومان برسد. افت سکه در شرایطی رقم خورد که طلای جهانی در نزدیکی محدوده هزار و 780 دلاری در روز جمعه به‌کار خود پایان داد. از سمت طلا، سکه می‌توانست به سوی قیمت‌های بالاتر حرکت کند، ولی افت دلار موجب شد که انتظارات افزایشی سکه بازان نیز کاهش پیدا کند.

طلا پس از مدت‌ها روند صعودی را آغاز کرده است. بسیاری از معامله‌گران به‌دنبال جواب این سوال هستند که آیا روند صعودی دو هفته اخیر این فلز ارزشمند ادامه دارد یا نه. قیمت هر اونس طلا برای دومین هفته متوالی صعودی بیش از 9/ 1 درصد افزایش پیدا کرد و در ساعاتی از هفته گذشته به قیمت 1784 دلار نیز رسید.

با احتساب پیش‌روی‌های طلا در هفته‌های اخیر بازدهی ماهانه طلا نیز در ماه آوریل که از میانه نیز گذشته است به بیش از 4 درصد رسیده است و اگر روند قیمت فلز زرد با همین قدرت ادامه پیدا کند طلا پس از چهار ماه می‌تواند بازدهی ماهانه مثبت را به ثبت برساند.

دو عامل اصلی که راه را برای صعود طلا در فصل دوم سال 2021 باز کرده‌اند عدم توفیق ارزش دلار آمریکا و نرخ بهره اوراق بلند‌مدت آمریکا در این روزها بوده است. ارزش دلار آمریکا که در این روزها در میانه کانال 91 واحدی است برای دومین هفته متوالی کاهشی بود و اکنون بیش از 5/ 1 درصد از اوج 44/ 93 واحدی هفته‌های گذشته خود فاصله دارد. نرخ اوراق قرضه 10 ساله آمریکا نیز به موازات ارزش دلار برای دومین هفته متوالی روندی کاهشی داشت و با بیش از 3/ 4 درصد کاهش اکنون به زیر مرز 6/ 1 درصدی بازگشته است.

اخبار مرتبط با طلا را در ضفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد