«ساماندهی خوراک نیروگاه ها و پتروشیمی ها در فصل سرد سال» در دستور کار کمیسیون انرژی مجلس

«ساماندهی خوراک نیروگاه ها و پتروشیمی ها در فصل سرد سال» در دستور کار کمیسیون انرژی مجلس

مالک شریعتی نیاسر گفت: «ساماندهی خوراک نیروگاه‌ها و پتروشیمی‌ها در فصل سرد سال» به‌عنوان یکی از دستور کارهای مهم مورد...

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سنا، مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه کمیسیون انرژی مجلس از بررسی موضوع ساماندهی خوراک نیروگاه‌ها و پتروشیمی‌ها در فصل سرد سال با حضور مسيولانی از دستگاه‌های مرتبط با حوزه انرژی خبر داد گفت: موضوع «ساماندهی خوراک نیروگاه‌ها و پتروشیمی‌ها در فصل سرد سال» به‌ عنوان یکی از دستور کارهای مهم مورد بررسی کمیسیون قرار گرفت.

این نماینده اظهار کرد: از آنجا که طرحی برای این ساماندهی آماده شده است مقرر شد؛ پیش‌نویس طرح توسط نمایندگان مورد مطالعه قرار گیرد تا شنبه هفته آینده جلسه فوق‌العاده کمیسیون جهت ادامه بررسی موضوع برگزار شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره خلاصه این طرح می‌گوید؛ بخشی از گاز خوراک طبیعی که تحویل برخی از واحدهای پتروشیمی برای تولید مثلا متانول می‌شود با هماهنگی خود آن‌ها به وزارت نفت داده شود تا بتواند این خوراک را برای نیروگاه‌ها مدیریت کند و از محل صرفه‌جویی سوخت مایع مانند گازويیل و صادرات آن، منابعی حاصل شود که بتواند بخشی از این منابع را برای جبران درآمد واحدهای صنعتی و بخشی را هم برای هدفمندی یارانه‌ها، جبران هزینه‌های مدیریت و بازاریابی محصولات فرآورده‌های نفتی مصرف کند که این کار به نوعی برد-برد خواهد بود. چراکه علاوه‌ بر تامین خوراک و سوخت نیروگاه‌ها و واحدهای صنعتی، به تامین مالی اجرای این طرح کمک می‌کند که البته پس از بررسی جزيیات آن در روز شنبه هفته آینده، متن نهایی را به صحن علنی ارسال خواهیم کرد.

منبع: سنا

آخرین اخبار بورس و اقتصاد