بازدهی هفتگی 1.6درصد منفی/ بازدهی سالانه 106درصد مثبت

بازدهی هفتگی 1.6درصد منفی/ بازدهی سالانه 106درصد مثبت

متوسط بازدهی هفتگی صندوق‌های مختلط در هفته سپری شده معادل 1.6 درصد بازدهی منفی بوده است.

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط پرداخته شده است.

اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌کنید. از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق ها، بازدهی هفتگی، ماهیانه و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره کرد. همچنین میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارايه شده است.

موارد اصلی به صورت جداگانه توضیح داده شده است:

ارزش صندوق‌های مختلط در پایان روز 21‌بهمن ماه سال جاری به 22 هزار و 870 میلیارد ریال رسیده و صندوق‌های تجربه ایرانیان، ثروت‌آفرین پارسیان و گوهر نفیس تمدن به ترتیب با 7.169، 2.937 و 2.724 میلیارد ریال پر ارزش‌ترین صندوق‌های مختلط محسوب می‌شوند.

متوسط بازدهی هفتگی صندوق‌های مختلط در هفته سپری شده معادل 1.6 درصد بازدهی منفی بوده است.

همچنین متوسط بازدهی ماهیانه این صندوق‌ها در ماهی که تمامی صندوق‌های مختلط بازدهی منفی محقق کرده اند معادل 4.7 درصد بازدهی منفی بوده که صندوق مشترک کوثر با 9.1 درصد بازدهی منفی ضعیف‌ترین عملکرد را داشته و صندوق قابل معامله سپهر اندیشه نوین با 0.03 درصد بازدهی منفی کمترین افت بازدهی را داشته است.

در 16 صندوق مورد بررسی مختلط مشخص شد که میانگین ساده بازدهی سالیانه این صندوق‌ها معادل 106 درصد بوده است. بهترین عملکرد سالیانه را صندوق قابل معامله سپهر اندیشه نوین و پس از آن صندوق نواندیشان به ترتیب با 148.6 و 122 درصد داشته اند. همچنین ضعیف‌ترین عملکرد سالیانه مربوط به دو صندوق کارگزاری بانک تجارت با 80 درصد و صندوق ثروت آفرین پارسیان با 82.2 درصد بوده است.

بیشتر بخوانید:

کاهش 152درصدی متوسط بازدهی سالیانه صندوق‌های مختلط

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد