پرداخت مطالبات گندم‌کاران از فردا آغاز می‌شود

پرداخت مطالبات گندم‌کاران از فردا آغاز می‌شود

بانک کشاورزی از روز دوشنبه (13 تیرماه) 18 هزار میلیارد تومان باقی مانده از مطالبات کشاورزان گندم‌کار را پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، محمدجواد عسکری، ريیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست‌هایی که در کمیسیون کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی با ريیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر جهاد کشاورزی، ريیس شرکت بازرگانی دولتی، ريیس سازمان غله و معاونین آن‌ها داشتیم مقرر شد از فردا (دوشنبه 13 تیرماه) بانک کشاورزی مطالبات گندم‌کاران کشور که محصول خود را در قالب خرید تضمینی به دولت تحویل داده‌اند پرداخت کند.
پیش از این عطاالله هاشمی ريیس بنیاد ملی گندمکاران گفته بود: 25 روز است که دولت از کشاورزان گندم خریداری کرده، ولی پول آن‌ها را پرداخت نکرده و این بدهی باعث شده که پای دلالان در این میان باز شود و گندم تولید شده در کشور هرز برود.
به گفته هاشمی وضعیت تولید امسال در مقایسه با سال گذشته بهتر شده است. اقدامات کشاورزان و بارش‌ها منجر شده که نسبت به سال گذشته 20 تا 25 درصد تولیدات بیشتر شوند. خرید تضمینی نیز با توجه به قیمت مناسبی که شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌ها در سال زراعی جاری تعیین کرده، یعنی هر کیلو گندم 11 هزار و 500 تومان، این امیدواری را ایجاد کرده که بتوانیم گندم و نان مردم را تامین کنیم.
یادآوری می‌شود تاکنون خرید گندم به قیمت تضمینی از مرز 4 میلیون تن فراتر رفته است.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد