بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی بورس(28آذر) / خروج 400میلیاردی حقیقی ها در دومین روز هفته

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی بورس(28آذر) / خروج 400میلیاردی حقیقی ها در دومین روز هفته

افراد حقیقی امروز 400میلیارد میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و سهام بیمه پاسارگاد بود.
برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ در بورس امروز حقوقی‌ها حدود 400میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و 720میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی 28درصد یعنی 750میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان 15درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» و «هتل و رستوران» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «بپاس»، «بمپنا» و «فسبزوار» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «انرژی3»، «کالا» و «شپدیس» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت بیمه پاسارگاد معادل 40میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سایر اشخاص بورس انرژی با برتری 17میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در 18نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در 111نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول 80میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم 430میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد