واردات برق ارتباطی به کمبود آن ندارد/با تمام کشور‌های همسایه تجارت برق داریم

واردات برق ارتباطی به کمبود آن ندارد/با تمام کشور‌های همسایه تجارت برق داریم

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: واردات برق هیچگونه ارتباطی به کمبود برق در کشور ندارد و همواره با تمام کشور‌های همسایه تجارت برق داریم.

به گزارش تجارت‌نیوز، همایون حايری در مورد واردات برق به دلیل کمبود در ایام پرمصرف سال، ضمن تاکید بر اینکه واردات برق هیچگونه ارتباطی به کمبود برق در کشور ندارد، اظهار کرد: در حوزه برق هم قرارداد واردات و هم قرارداد صادرات داریم و این طور نیست که صرفا صادرات برق داشته باشیم.

او افزود: تبادل انرژی و اقتصاد برق به ویژه در حوزه دیپلماسی، نشان دهنده این است که باید هر دو مورد را کنار هم داشته باشیم. میزان صادرات یا واردات برق، متناسب با شرایط و بسته به نیاز کشور تغییر می‌کند. روند صادرات و واردات برق، طبق قراردادهای موجود در حال انجام است؛ البته در این زمینه سودآوری لازم برای کشور را مد نظر قرار می‌دهیم.

حايری تاکید کرد: ارزش صادرات و واردات برق نیز متناسب با تغییرات میزان تبادل برق، متغیر است. ممکن است یک سال به رقم 500 میلیون میلیون دلار یا 600 میلیون دلار برسد که این مسيله به شدت به اقتصاد برق کمک می‌کند. به طور کلی میزان صادرات برق طی 24 ساعت تغییر ‌می‌کند، زیرا ممکن است کشور‌های همسایه متناسب با زمان پیک مصرف خود، نیازشان تغییر کند.

او در پایان گفت: خوشبختانه ما در منطقه‌ای قرار گرفته‌ایم که پیک مصرف به طور مثال در کشور‌های شمالی با کشور‌های غرب، با هم متفاوت است. همچنین با تمام کشور‌های همسایه مانند افغانستان، پاکستان، عراق و ارمنستان تجارت برق داریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین اخبار اقتصادی را در کانال تلگرامی تجارت نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد