موقع خرید طلا دقت کنید/ تغییر در قانون مالیات بر ارزش افزوده

موقع خرید طلا دقت کنید/ تغییر در قانون مالیات بر ارزش افزوده

هنگام خرید طلا مراقب باشید که در قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، مالیات فقط به سود و اجرت طلافروش تعلق می‌گیرد، نه به قیمت اصلی آن!

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده از این پس 9 درصد مالیات خرید طلا، فقط به سود و اجرت تعلق می‌گیرد و اصل قیمت طلا از این مالیات معاف است.

از این پس در صورت خرید طلا باید دقت کرد که 9 درصد مالیات را روی قیمت اصلی طلا حساب نکنند و تنها سود و اجرت طلافروش شامل مالیات می‌شود (باشگاه خبرنگاران جوان).

به گزارش تجارت‌نیوز، بیش از یک سال است که لایحه حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا تصویب شده است و قرار بود این مصوبه در سال 99 اجرا شود. فعالان بازار طلا معتقد بودند مالیات بر ارزش افزوده طلا هزینه سنگینی به قیمت نهایی مصنوعات و زیورآلات طلا تحمیل می‌کند و همین موضوع انگیزه خرید طلای دست دوم را تقویت کرده و سازندگان زیورآلات طلا را با مشکل مواجه کرده است.

اما از 12 تیر ماه امسال دریافت مالیات از اصل طلا حذف شده و این اتفاق مهمی برای بازار طلا محسوب می‌شود.

محمدجواد حیدری، یک تولیدکننده طلا در گفتگویی رادیویی گفته است: بر اساس قانون جدید مالیات بر ارزش‌افزوده که 12 تیر ماه امسال به دولت ابلاغ شد، مالیات بر ارزش افزوده تنها از سود و اجرت کالا دریافت می‌شود و مالیات‌ستانی از اصل طلا منتفی است.

گلدنیوز نیز با استناد به همین گفته‌ها نوشته است: طبق این مصوبه، مردم از این پس خواهند توانست طلای ساخته شده و زیورآلات را نیز به عنوان کالای سرمایه‌ای خریداری کنند و در واقع ضمن کمک به چرخه تولید، نیازی به خرید طلای آب شده و سکه غیربانکی نیست.

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد