افزایش جوجه‌ریزی در آبان ماه/ مرغ ارزان می‌شود؟

افزایش جوجه‌ریزی در آبان ماه/ مرغ ارزان می‌شود؟

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه در مهرماه 106 میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته گفت: برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی آبان به 117 تا 120 میلیون قطعه برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد علی کمالی سروستانی مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی، درباره آخرین وضعیت بازار مرغ اظهار کرد: برآوردها حاکی از آن است که روند جوجه ریزی آبان بهتر از مهر ماه خواهد بود‌.

وی افزود: هم اکنون عرضه مرغ بواسطه آنکه مرغداران منتظر اعلام رسمی قیمت هستند، با تاخیر در حال انجام است که امیدواریم هر چه سریع تر قیمت ها اعلام شود.

کمالی سروستانی با اشاره به اینکه قیمت 31 هزار تومانی مرغ گرم در دستور کار است، بیان کرد: قیمت 31 هزار تومانی به ازای فروش هر کیلو مرغ در حال بحث است، اما ابلاغ نشده که امیدواریم هر چه سریع تر تکلیف مرغ زنده و گرم مشخص شود.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: گرچه قیمت مصوب فعلی به ازای هر کیلو مرغ زنده 17 هزار و 100 تومان و مرغ گرم 24 هزار و 900 تومان است، اما کارگروه تنظیم بازار استان ها تصمیماتی متناسب با استان های خود اتخاذ کردند که این تصمیمات در بازار تهران بی تاثیر نیست.

به گفته وی، اگر کارگروه تنظیم بازار هر چه سریع تر به تصمیم واحدی برسند و قیمت جدید را اعلام کنند تا عرضه مرغ در شبکه صورت بگیرد، التهابات قیمت در بازار به پایان می رسد.

کمالی سروستانی قیمت هر قطعه جوجه یکروزه را 8 هزار تومان اعلام کرد و گفت: جوجه یکروزه کماکان بالاتر از نرخ مصوب بدست مرغدار می رسد.

وی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی ها بیان کرد: بنابر آمار در مهرماه 106 میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته و پیش بینی می شود که جوجه ریزی آبان به 117 تا 120 میلیون قطعه می رسد.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ تهران نداریم، گفت: در حال حاضر عرضه مرغ خارج از شبکه زیاد است که با اصلاح قیمت از عرضه مرغ خارج از شبکه جلوگیری می شود.

وی درباره آخرین وضعیت تامین نهاده های دامی بیان کرد: دولت بیش از 40 درصد هزینه های تولید مرغ را بصورت یارانه مستقیم می دهد و مابقی از بازار آزاد تامین می شود که با این وجود تمامی این مسايل قیمت تمام شده را تحت تاثیر قرار می دهد.

کمالی سروستانی ادامه داد: گرچه سامانه بازارگاه سهمیه تولیدکنندگان را به موقع اعلام می کند، اما نهاده با تاخیر بدست مرغدار می رسد که تمامی این مسايل هزینه تمام شده تولید را افزایش می دهد.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان با اشاره به دلایل صف های طولانی خرید مرغ با نرخ مصوب تصریح کرد: مرغ بعد از کشتارگاه در سایه ضعف در نظارت به درستی در شبکه توزیع نمی شود که در نهایت افزایش عرضه خارج از شبکه منجر به تشکیل صف های طولانی دریافت خرید می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالعه بیشتر: قیمت مرغ به زیر 30 هزار تومان برمی‌گردد
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد