آیا شوینده برنامه‌ای برای افزایش سرمایه دارد؟/ عرضه اولیه مروارید هامون و آلی شیمی قم به کجا رسید؟

آیا شوینده برنامه‌ای برای افزایش سرمایه دارد؟/ عرضه اولیه مروارید هامون و آلی شیمی قم به کجا رسید؟

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر با حضور 78.51 درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابداری و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای ملکی، به صورت حضوری و آنلاین، برگزار گردید. نبض بورس از این مجمع گزارش می دهد.

به گزارش نبض بورس، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر با حضور 78.51 درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابداری و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای ملکی، به صورت حضوری و آنلاین، برگزار گردید.

 

آقای نعمت الهی مدیرعامل شرکت گزارشی از فعالیت شرکت در خصوص سال مالی منتهی به 30 آذر 1399 به صورت زیر ارايه دادند:

جایگاه شرکت در صنعت:

درحال حاضر تعداد 220 واحد تولیدی در زمینه مواد شوینده در کشور فعال هستند و حدود 70 تا 85 درصد تولید داخلی این صنعت در اختیار 15 واحد صنعتی بزرگ است. در این خصوص طبق رتبه بندی انجام شده توسط سازمان مدیریت صنعتی در سال 1397 که بر اساس اطلاعات مالی سال 1396 انجام شده است این هلدینگ در گروه محصولات شیمیایی و بهداشتی رتبه اول و در میان 500 شرکت بزرگ ایران رتبه 124 را از نظر مبلغ فروش کسب کرده است؛ و در کل رتبه گروه در بین 10 واحد صنعتی بزرگ محصولات شوینده کشور قرار دارد.

دستاورد‌های شرکت در سال مالی مورد گزارش:
  • کسب رکورد فروش 25,292 میلیارد ریال در گروه.
  • افزایش 35 درصد‌ی خالص ارزش دارایی‌های شرکت در سال جا ری، نسبت به پایان سال مالی قبل.
  • صادرات ارزی محصولات شرکت‌های تابعه، با رعایت دستورالعمل بانک مرکزی و سیاست‌های کلان گروه.
عملکرد مالی و عملیاتی شرکت اصلی در سال مالی مورد گزارش:
 

همانطور که مشاهده می‌شود درآمد حاصل از سرمایه گذاری‌ها 21 درصد و درآمد حاصل از فروش سرمایه گذاری‌ها 84 درصد و هم چنین سود خالص به میزان 25 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و به مبلغ 2.321.164 میلیون ریال افزایش داشته است.

 

درآمد حاصل از سرمایه گذاریه‌ها به تفکیک زیر مجموعه‌ها به تفکیک نشان داده شده است:

 
 
روند سودآوری و تقسیم سود شرکت به صورت زیر می‌باشد:
 
خالص ارزش دارایی‌های شرکت:

بر اساس محاسبه شرکت در خصوص خالص ارزش دارایی‌ها قیمت هر سهم شوینده 53.149 بوده و در حال حاضر با توجه به قیمت تابلو 30.010 حدود 56 درصد NAV معامله می‌شود.

 
برنامه‌های آینده شرکت شوینده:
  • افزایش بهره وری و بازده دارایی ها، واگذاری دارایی‌های غیرمولد، تکمیل زنجیره‌های صنعت توزیع و مدیریت برند و ارتقاء سطح انگیزه ها.
  • اهتمام به توسعه توانایی‌های مدیریتی در مجموعه از طریق به کارگیری مدیران توانمند، انتقال تجارب و برگزاری دوره‌های هدفمند در حوزه کلان و عملیاتی.
  • استفاده از مزایای حضور موثر در بازار سرمایه در کنار ارتقاء شفافیت فعالیت‌های شرکت از طریق اطلاع رسانی مناسب در بورس.
  • مدیریت بهینه دارایی‌ها و بدهی‌ها به منظور کسب حداکثر بازدهی و افزایش ثروت سهامداران.
    افزایش سهم بازار داخلی و خارجی.
  • توسعه صادرات و افزایش حضور در بازار‌های هدف.
  • اصلاح و افزایش ساختار سرمایه شرکت‌های زیر مجموعه (مروارید هامون و آلی شیمی قم).
  • ایجاد بستری سازی لازم جهت پذیرش و عرضه سهام شرکت مروارید هامون در فرابورس تولید گیلیسرین بهداشتی و دارویی با اخذ استاندارد‌های لازم مربوطه در شرکت آلی شیمی قم.


در ادامه گزارش حسابرس و بازرس قانونی توسط نماینده موسسه حسابرسی هشیار بهمند قرايت گردید و مواردی که دارای ابهام بود از جانب هیات ريیسه مجمع تشریح گردید:

در خصوص بند 5 در رابطه با مالیات عملکرد عنوان شد: این بند مربوط به شرکت‌های زیر مجموعه و به طور عمده مربوط به شرکت پاکسان می‌باشد. تکلیف لازم در مجمع شرکت پاکسان صورت گرفته است.

در خصوص بند 6 در رابطه با خرید از شرکت خارجی عین الخط به نمایندگی از آقای اسدی عنوان شد: این بند نیز مربوط به شرکت پاکسان نی باشد و تکلیف لازم در این خصوص صورت گرفته است.

در خصوص بند 7 در رابطه با مطالبات گروه از شرکت توسعه آرسین قشم، شرکت امرتات تیام پارس، شرکت پتروپالایش کارنیان و شرکت ویستا فرین دنا عنوان شد: پرونده پارسینه قشم تعیین تکلیف و حکم صدار شده است وثیقه لازم اخذ شده است. در خصوص شرکت یاران توسعه موضوع مطالبات این شرکت در حال پیگیری می‌باشد.

در خصوص بند 8 در رابطه با شرکت ایروان ارمنستان عنوان شد: تصمیم شرکت در خصوص این شرکت خرید 45 درصد سهام شرکت شریک بوده و اقدامات لازم نیز صورت گرفته است.

 

سوالات مطرح شده در مجمع:

برنامه شرکت برای عرضه مروارید هامون و آلی شیمی قم به بازار سرمایه چیست؟ مروارید هامون و آلی شیمی برنامه افزایش سرمایه داشته و پس از افزایش سرمایه به بورس عرضه خواهند شد.

آیا شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه دارد؟ بررسی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته و پس از اخذ مجوزات لازم عملی خواهد شد.

 

در انتها به ازای هر سهم 1.900 ریال معادل 93 درصد کل سود تقسیم گردید و موسسه حسابرسی بهمند به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت نواندیشان به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد