افزایش قیمت 5 خودروی پرطرفدار در بازار/ جدیدترین قیمت پراید، تیبا، ساینا، دنا، تارا، کوییک و شاهین

افزایش قیمت 5 خودروی پرطرفدار در بازار/ جدیدترین قیمت پراید، تیبا، ساینا، دنا، تارا، کوییک و شاهین

صنعتتجارت‌نیوز نوشت: بازار خودرو همچنان در رکود قرار دارد. اما با افزایش قیمت برخی از خودروها، مردم گمان می‌کنند که بازار مجددا رونق گرفته است. این بازار در هفته آینده چه روندی را طی می‌کند؟

قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌پنجشنبه 5 آبان 1401 با توجه به آمار با تغییراتی همراه شد.

برخلاف نوسانات قیمتی که خودروها در بازار تجربه کردند، اما پراید ماه‌هاست که با ثبات قیمت همراه شده است. برای مثال، پراید 111 با قیمت 205 میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید 131 نیز با نرخ 180 میلیون تومان عرضه می‌شود.

اما پژو 207 اتومات که هفته‌ها از نوسان قیمتی دور مانده بود، در این چند روز، با افزایش قیمت همراه شده است و امروز هم دو میلیون تومان افزایش قیمت داشت. این خودرو هم‌اکنون در سطح 620 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. دنا معمولی مدل 1401 نیز که مدت‌ها بود که افزایش قیمتی را تجربه نکرده بود، امروز با یک میلیون افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، 408 میلیون تومان قیمت دارد.

قیمت خودروهای پرطرفدار

اما فعالان بازار خودرو می‌گویند که برخی خودروها بیشتر خرید و فروش می‌شوند و پرطرفدار هستند. این خودروها با چه قیمتی در بازار معامله می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح سه‌شنبه هم مانند روزهای گذشته، در محدوده 214 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

پژو 206 تیپ دو صفر نیز امروز دو میلیون تومان افزایش قیمت داشت و هم‌اکنون 314 میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو نیز در بازار کشور تا نرخ 366 میلیون تومان پیش رفت.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو گفت: بازار همچنان در وضعیت رکودی قرار دارد. در طی 10 روز گذشته، قیمت برخی از خودروها افزایش پیدا کرد. این افزایش قیمت باعث شد که برخی گمان کنند بازار رونق گرفته و از رکود خارج شده است. اما سطح معاملات به قدری پایین است که نمی‌توان گفت بازار مجددا رونق گرفته است.

او افزود: مردم از بحث آزادسازی واردات خودرو به کشور ناامید شده‌اند. اما همچنان وزارت صمت صحبت‌هایی در رابطه با ورود خودروهای خارجی به کشور می‌کند. احتمالا همین امر باعث شود که بازار خودرو در هفته آینده هم با رکود همراه باشد و سطح معاملات بسیار کم باشد.

بیشتر بخوانید :

  • خودروهای جدید در راه بازار/ اسامی 9 خودرو جدید داخلی را ببینید

220 35

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد