پیش‌بینی قیمت طلا امروز 5 اردیبهشت 1400

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 5 اردیبهشت 1400

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 3 هزار و 800 تومان معامله شد. همچنین هر سکه بهار آزادی به قیمت 10 میلیون و 60 هزار تومان قیمت‌گذاری شد. امروز برای قیمت طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز شنبه 4 اردیبهشت با 7,900 تومان کاهش، یک میلیون و 3 هزار و 800 تومان معامله شد. همچنین هر سکه بهار آزادی به قیمت 10 میلیون و 60 هزار تومان قیمت‌گذاری شد. امروز برای قیمت طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گفته مححد کشتی آرای، نایب ريیس اتحادیه طلای تهران، تمام مبادلات اقتصادی به مذاکرات وین گره خورده است. چنانچه روند مذاکرات مثبت باشد، پیش‌بینی می‌شود طلا ارزان شود.

همچنین اقتصادنیوز نوشت: به گفته برخی از تحلیلگران، در صورت تمرکز سرمایه‌گذاران بر بهبود اقتصادی آمریکا، این داده‌ها می‌توانند در کوتاه مدت بر طلا فشار بیاورند. با این حال، این فلز گرانبها همچنان یک دیوار روبه‌روی تورم در درازمدت است.

کوین گرادی ، ريیس یک شرکت سرمایه‌گذاری بیت المللی ، گفت: با ایجاد سختی در اقتصاد، فروش برای طلا بسیار دشوار است. اما هنگامی که واقعا شاهد افزایش رشد اقتصادی باشیم، شاهد افزایش تورم خواهیم بود، و این یک طوفان قدرتمند برای طلا خواهد بود.

برخی از تحلیلگران هنوز آماده نیستند که از طلا ناامید شوند. با وجود فروش روز گذشته طلا ، جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد کیتکو ، گفت که طلا هنوز در روند صعودی است.

او گفت: «هر دو بازار طلا و نقره در نمودارهای روزانه در روند افزایشی قیمتی کوتاه‌مدت قرار دارند و این نشان می‌دهد مسیر کمترین مقاومت در برابر قیمت‌ها به یک سمت بالاتر وجود دارد.»

آدریان دی ، ريیس مدیریت دارایی روز آدریان ، گفت که اگرچه انتظار می‌رود قیمت طلا در یک خط مستقیم حرکت کند، اما او همچنان انتظار دارد که در کوتاه‌مدت قیمت طلا بالاتر برود.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد