پیش‌بینی قیمت طلا در هفته دوم مهر / خرید و فروش طلا متوقف شد

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته دوم مهر / خرید و فروش طلا متوقف شد

دلار در آخرین معاملات کانال 28 هزار تومان را رد کرد و دوباره طلا و سکه در بازار ایران گران شد. نایب ريیس دوم اتحادیه طلای تهران می‌گوید: معاملات خرید و فروش طلا در بازار تهران متوقف شده است و به دلیل نوسان قیمت طلا خریدار و فروشنده‌ای در بازار وجود ندارد!

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار طلا راکد شد. فروشندگان طلا می‌گویند علی رغم افزایش قیمت طلا اما به دلیل کاهش چشمگیر سطح معاملات حباب سکه تخلیه شده است.
این بار تنها عامل افزایش قیمت طلا در بازار ایران گرانی دلار بوده و انس جهانی در بازار نقش چندانی نداشته است.

اما چرا طلا در بازارهای جهانی ریخت؟ سایت اتحادیه طلا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی نوشته است: «قیمت جهانی طلا در معاملات روز چهارشنبه، تحت فشار رشد ارزش دلار و سود اوراق قرضه به پایین‌ترین سطح هفت هفته‌ای نزدیک شد.»

سکه و طلا چقدر گران شدند؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد در یک هفته گذشته هر قطعه سکه طرح جدید با 200 هزار تومان افزایش با قیمت 11 میلیون و 950 هزار تومان معامله شد. همچنین طلای 18 عیار هم با 12 هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و 164 هزار تومان رسید.

آیا تداوم افزایش قیمت طلا در هفته دوم مهر ماه ادامه‌دار است؟ فعالان بازار طلا می‌گویند به دلیل ناآرامی‌های منطقه به نظر می‌رسد که روند افزایش قیمت طلا ادامه داشته باشد اما نایب ريیس دوم اتحادیه طلا به تجارت‌نیوز گفت: فاکتورهای پیش‌بینی قیمت طلا زیاد شده و هر روز در منطقه اتفاق‌های جدیدی رخ می‌دهد و به همین دلیل روند قیمت طلا قابل پیش‌بینی نیست.

محمد کشتی‌آرای توضیح داد: در آستانه روز 28 صفر خرید و فروش طلا به پایین‌ترین سطح رسیده است. علی رغم اینکه در سال‌های گذشته با گران شدن طلا اکثر مردم خریدار بودند اما امسال نه خریداری در بازار مشاهده می‌شود و نه فروشنده‌ای.

حباب سکه 420 هزار تومان شد

او بیان کرد: همین کاهش سطح معاملات باعث شد که حباب سکه تخلیه شود و اکنون حباب سکه به حدود 420 هزار تومان رسیده است. به نظر می‌رسد مردم برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا دست نگه داشته‌اند.

هفته گذشته اما محمد کشتی‌آرای، نایب ريیس دوم اتحادیه طلا پیش‌بینی کرده بود که «چنانچه در هفته اول مهر نوسان قیمت دلار تداوم داشته باشد، احتمالا طلا و سکه یک تا دو درصد نوسان افزایشی دارد.» اتفاقی که رخ داد.

حال باید منتظر برنامه جدید دولت در هفته دوم مهر ماه باشیم و باید دید که دولت برای بازار ارز چه برنامه‌ای دارد؟

برای مطالعه بیشتر خبر پیش‌بینی قیمت طلا در مهر 1400 را بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد