بازگشت دلهره به بورس / بورس در انتظار شوک جدید است؟

بازگشت دلهره به بورس / بورس در انتظار شوک جدید است؟

هفته گذشته شاخص کل بورس در تمام روزها با افت رو به رو شد و در آخرین روز معاملاتی هم در محدوده یک میلیون و 397 هزار واحد قرار گرفت. آیا هفته آینده شاخص کل بورس به 1٫3 میلیون واحد می‌رسد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، هفته گذشته بازار سهام با خبر خداحافطی ريیس سازمان بورس به کار خود پایان داد و دقیقا دو روز بعد، ريیس جدید این سازمان معرفی شد. مجید عشقی از این پس سکان‌دار سازمان بورس است.

بازار این هفته در حالی آغاز به کار می‌کند که هنوز سیاست‌های ريیس جدید سازمان بورس مشخص نشده است. بنابراین بازار سرمایه بعد از پشت سر گذاشتن افت قیمت دلار و فروش اوراق توسط دولت، این هفته باید منتظر شوک جدیدی باشد.

نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه در صفحه اینستاگرامی خود دلایل ریزش بازار در روزهای گذشته را افت قیمت دلار، بلاتکلیفی ریاست سازمان بورس و افزایش نرخ بهره اعلام کرد. همچنین این کارشناس بازار درباره روند بازار سهام به تجارت‌نیوز گفت: تحرکات بازار هفته آینده نوسانی یا خنثی است و گروه‌های پیشرو هم بانکی‌ها و پتروشیمی‌ها هستند.

همچنین مهدی ساسانی در اینستاگرام خود نوشت: «شرایط بازار خوب نیست و اگر شاخص محدوده یک میلیون و 380 را هم از دست بدهد تا یک میلیون و 300 تا 330 هزار واحد افت خواهد داشت.

برخی از کارشناسان بازار سرمایه در حالی روند بازار را برای هفته آینده مثبت ارزیابی کردند که احتمال دستکاری شاخص را دادند.

آخرین پیش‌بینی‌های بورس را هر روز ساعت 17 در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد