تمدید و آغاز بازارگردانی 2 شرکت بورسی

تمدید و آغاز بازارگردانی 2 شرکت بورسی

شرکت بورس اعلام کرد عملیات بازارگردانی شرکت‌ پارس خودرو در بازار سرمایه آغاز و بازارگردانی شرکت سرمایه‌گذاری‌ مسکن‌ در این بازار تمدید شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت بورس تهران از آغاز بازارگردانی شرکت‌ پارس خودرو با نماد معاملاتی «خپارس» و تمدید عملیات بازارگردانی شرکت سرمایه‌گذاری‌ مسکن‌ با نماد معاملاتی «ثمسکن» تا 22 آبان 1400 خبر داد.

در حالی از 10 مهر پارسال تمامی شرکت‌های بورسی و تا 15 مهر شرکت‌های حاضر در فرابورس، ملزم به معرفی بازارگردان شدند که به گفته مدیر نظارت بر ناشران بورس، همه ناشران پذیرفته شده در بورس موظف هستند برای انعقاد قرارداد بازارگردانی و معرفی بازارگردان به بورس اوراق بهادار تهران یا فرابورس ایران اقدام کنند.

بر این اساس، ناشران در صورت اجرا نکردن این ابلاغیه، متخلف محسوب شده و جرایمی برای آنان در نظر گرفته می‌شود. این جرایم و ضمانت اجرایی آنها شامل تذکر، اخطار، محدودیت موقت یا دايم در دسترسی به سامانه معاملات، تعلیق یا لغو مجوزهای صادره توسط سازمان، محرومیت دریافت خدمات از ارکان بازار سرمایه برای مدت معین، جریمه نقدی، محرومیت از تصدی در هیات‌مدیره اشخاص تحت نظارت، سلب صلاحیت و لغو پذیرش می‌شود.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد