اعلام قیمت کالاهای اساسی در ماه رمضان

اعلام قیمت کالاهای اساسی در ماه رمضان

در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب برنج، شکر، گوشت و روغن برای ماه مبارک رمضان اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در صد و دومین جلسه کارگروه تنظیم بازار موضوع تامین کالاهای سهمیه ویژه ماه مبارک رمضان مطرح شد که بر اساس آن، میزان 30 هزار تن برنج وارداتی هندی و تایلندی به ترتیب با قیمت 18 هزار و 500 تومان و 12 هزار و 500 تومان در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت. همچنین 30 هزار تن شکر با قیمت 8700 تومان برای بسته‌های یک کیلوگرمی، 3000 تن گوشت قرمز منجمد با قیمت 80 هزار تومان و حدود 180 هزار تن روغن با قیمت مصوب به عنوان سهمیه ویژه این ماه در نظر گرفته شده است.

قیمت مصوب روغن در گزارش ستاد تنظیم بازار اعلام نشده، اما بر اساس سامانه 124 قیمت مصوب هر بطری روغن مایع سرخ کردنی 810 گرمی 9650 تومان، روغن مایع آفتابگردان 9900 تومان، روغن نیمه جامد 4.5 کیلویی 51 هزار تومان و روغن نباتی 16 کیلویی 179 هزار و 500 تومان است.

روز گذشته هم عباس تابش، ريیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، وعده داد که در ماه رمضان خرما گران نمی‌شود.

در این جلسه همچنین موجودی خرما 136 هزار تن عنوان و گزارشی در خصوص نحوه توزیع خرما در سراسر کشور نیز ارايه شده است.

علاوه بر این ستاد تنظیم بازار از تصمیمات قرارگاه ساماندهی مرغ حمایت کرده و ريیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گزارش هایی در خصوص وضعیت بازار اقلام پرمصرف در سبد خانوار ارايه داد که بر اساس آن 67 قلم از 100 قلم کالای رصد شده با کاهش و یا ثبات قیمت همراه بوده است.

دوازدهم فروردین ماه قرارگاه ساماندهی مرغ کشور به ریاست وزیر جهاد کشاورزی و با حضور نمایندگانی از ارگان‌های مختلف از جمله قوه قضاییه و وزارت صمت در آخرین جلسه خود مسيول ساماندهی تولید گوشت مرغ شد و در اولین جلسه کاری خود نرخ مصوب مرغ را 4500 تومان افزایش داد، بر این اساس حداکثر قیمت مصوب مرغ گرم برای مصرف کننده ‌کیلویی 24 هزارو 900 تومان تعیین شده است.

اخبار بازارها را در سرویس بازار تجارت‌نیوز دنبال کنید.

منبع: ایسنا

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد