دلار، ‌نجات‌بخش سکه شد / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز چقدر بود؟

دلار، ‌نجات‌بخش سکه شد / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز چقدر بود؟

هر قطعه سکه دیروز ‌50 هزار تومان رشد قیمت را به ثبت رساند و به بهای 10 میلیون و 950 هزار تومان رسید. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 14 اسفند چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز چهارشنبه 13 اسفند با 2,600 تومان کاهش، یک میلیون و 62 هزار و 400 تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: از اوج بیش از 2000 دلار ماه آگوست، تاکنون شاهد یک روند نزولی در بازار طلا بودیم آن‌هم در شرایطی که همین بازه زمانی، دوره‌ای برای رشد بهای بازارهای کالایی بود، اگرچه با عدم رشد قیمت کامودیتی‌ها نیز شاهد استمرار افت بهای جهانی طلا بودیم.

دیروز نیز هر اونس طلای جهانی با کاهش قیمت به 1724 دلار رسید. این موارد نشان می‌دهد که همبستگی پیشین دلار با سایر کالایی‌ها به قوت قبل نبوده و شاید این بی‌نظمی مقدمه‌ای برای نظمی جدید بین بازار طلا و بازارهای صنعتی و کشاورزی مشابه باشد.

اگر جذابیت طلا را بتوان داده‌ای برای پوشش انتظارات تورمی به شمار آورد این قبیل انتظارات کمرنگ شده ولی رقابت ارزهای دیجیتال با طلا را نیز نمی‌توان نادیده گرفت، گویی طلا در حال جایگزین‌شدن با ارزهای جدیدی است. اتفاقات ماه‌های بعد می‌تواند چهره واقعی این اتفاقات را شفاف‌سازی کند.

دلار، ‌نجات بخش سکه شد

نزول طلای جهانی،‌ دامن سکه را نگرفت. عامل مقابله با نزول طلا در بازار سکه،‌ افزایش قیمت دلار بود. دلار در شرایطی که طلا تا ساعت 3 بعدازظهر سیر نزولی داشت، نجات بخش سکه شد و فلز گرانبهای داخلی با کمک اسکناس آمریکایی،‌ 50 هزار تومان رشد قیمت را به ثبت رساند و به بهای 10 میلیون و 950 هزار تومان رسید.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد