قیمت سکه ثابت ماند / چرا تقاضا برای خرید طلا زیاد شد؟

قیمت سکه ثابت ماند / چرا تقاضا برای خرید طلا زیاد شد؟

قیمت طلای 18 عیار نسبت به دیروز 4 هزار تومان افزایش یافت و با قیمت یک میلیون و 65 هزار تومان معامله شد. بازرس اتحادیه طلای تهران می‌گوید: با وجود افزایش تقاضا احتمالا فردا روند بازار طلا ثابت است.

به گزارش تجارت‌نیوز، اگر چه امروز انس جهانی طلا نسبت به دیروز با 10 دلار افزایش به قیمت یک هزار و 866 دلار رسید اما ثبات بازار ارز اجازه نداد طلا در بازار ایران گران شود.

به گفته بازرس هیات مدیره اتحادیه طلای تهران، چنانچه سیاست بانک مرکزی مبنی بر تعدیل قیمت دلار باشد، بازار طلا دیگر روند افزایشی ندارد و احتمالا قیمت طلا فردا در بازار ثابت باقی بماند. نوسان قیمت دلار به رفتار سیاست‌ خارجی مرتبط است. چنانچه شرایط منطقه آرام باشد قیمت طلا چندان گران نمی‌شود.

سید محمود فضل آذر شریبانی معتقد است: در آستانه روز مادر تقاضا برای خرید طلا زیاد شده است. خوشبختانه تقاضا برای خرید طلای آب شده کم شده و مردم بیشتر مصنوعات طلا می‌خرند. اما حجم خرید طلا توسط مردم کم شده و به نظر می‌رسد که با وجود ثبات قیمت‌ها طلا جذابیتش را برای سرمایه‌گذاری از دست داده است.

روز گذشته ابراهیم محمدولی، ريیس اتحادیه طلای تهران گفته بود: «پیش‌بینی می‌شود فردا (امروز) هم قیمت طلا کمی گران شود. اما چنانچه ثبات در بازار ارز تداوم داشته باشد، طلا گران نمی‌شود.» پیش‌بینی که محقق شد و قیمت طلای 18 عیار چهار هزار تومان نسبت به دیروز افزایش یافت.

امیدواریم قیمت طلا ثابت شود

فضل آذر شریبانی درباره آینده بازار طلا به تجارت‌نیوز گفت: امیدواریم قیمت طلا ثابت باقی بماند که هم تکلیف فروشنده و هم خریدار مشخص شود، چرا که با وجود نوسان قیمت‌ها خریدار و فروشنده هر دو منتظر پایین آمدن قیمت طلا هستند که این رفتارها داد و ستد در بازار را کاهش می‌دهد.

فقط سکه 100 هزار تومان گران شد

فضل آذر شریبانی در ادامه با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: قیمت طلای 18 عیار نسبت به دیروز 4 هزار تومان افزایش یافت و با نرخ یک میلیون و 65 هزار تومان معامله شد. سکه طرح جدید هم نسبت به دیروز با 100 هزار تومان رشد با قیمت 10 میلیون و 820 هزار تومان معامله شد.

همچنین امروز قیمت نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی نسبت به دیروز ثابت باقی ماند که قیمت هر یک به ترتیب 5 میلیون و 800 هزار تومان، 3 میلیون و 800 و 2 میلیون و 250 هزار تومان است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد