گزارش روزانه صندوق های ETF ( 12مهر1400) / رقابت دارا یکم با پالایش؛ افت عملکرد پالایش

گزارش روزانه صندوق های ETF ( 12مهر1400) / رقابت دارا یکم با پالایش؛ افت عملکرد پالایش

در بورس امروز 170میلیارد تومان دارا یکم و 300میلیون تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله هزار و 375میلیارد تومان رسید و مازاد...

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – هانا پاکمند؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق  با درآمد ثابت کمند با ارزش 325میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق پالایشی یکم (پالایش) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل 20میلیارد تومان واحدهای صندوق کمند را از حقوقی‌ها خریدند (6درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت پالایش را به ارزش هشت میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (2.8درصد معاملات).

دارندگان صندوق طلای سرخ نوویرا (نهال) رشد 1.7درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق بذر امید آفرین با زیان 1.1درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (6.8درصد) در رابطه با صندوق آرمان آتی کوثر (آکورد) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم 465میلیارد تومان معامله شدند یعنی 34درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود پنج میلیارد و 735تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (0.4درصد) این گروه به صندوق پشتوانه طلای کیان (گوهر) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و 375میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی 85میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود پنج هزار و 635میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی 325میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

 

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد