تحلیل بورس امروز 12 تیر /گروه خودرویی اصلاح می‌کند

تحلیل بورس امروز 12 تیر /گروه خودرویی اصلاح می‌کند

کارشناس بورس معتقد است: اصلاحات موقتی را در بازار شاهد خواهیم بود و در این زمان در بسیاری از نمادها تعدیل و کاهش قیمت رخ می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز 12 تیر 1400، در اولین روز معاملاتی بازار سرمایه با روند مثبت شاخص کل آغاز به کار کرد. اما امروز برخلاف روند صعودی بازار برخی از نمادهای شاخص‌ساز مانند «فولاد» و «خودرو» اصلاح قیمتی داشتند و تحرکات ریزشی را ثبت کرده‌اند.

ایمان ريیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره وضعیت بازار امروز گفت: نمادهای گروه خودرویی رشد خوبی را ثبت کرده‌اند و نماد «خگستر» در این گروه توانسته است در کوتاه مدت افزایش قیمت خوبی را داشته باشد و 50 درصد بازدهی را ثبت کند. بنابراین اصلاح و تعدیل قیمتی تک سهم‌های این گروه منطقی است.

این کارشناس بازار در بخش دیگری گفت: ریسک‎‌های اساسی انتخاب ريیس جمهور و ریزش نرخ دلار تا 15 هزار تومان برطرف شده است و روند بازار نشان می‌دهد که ریزش یا صعود گسترده‌ای را نخواهیم داشت و بازار در همین محدوه‌هایی که در حال حاضر قرار گرفته است نوسان می‌کند.

ريیسی می‌گوید: اصلاحات موقتی را در بازار شاهد خواهیم بود و در این زمان در بسیاری از نمادها تعدیل و کاهش قیمت رخ می‌دهد.

وی درباره روند نماد «فولاد» در بازار امروز و تاثیر منفی که در شاخص کل گذاشته است گفت: در حال حاضر همه به دنبال ارزندگی در بازار هستند و فکر می‌کنند که اگر افزایش سرمایه «فولاد» ثبت شود، می‌توانند در قیمت‌های پایین‌تری این نماد را در سبد خود جایگزین کنند و به همین دلیل امروز منفی شده است اما باید توجه داشت که احتمال این مساله که با افزایش سرمایه تعدیل قیمتی در این سهم رخ ندهد زیاد است.

ريیسی می‌گوید: ابطال واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در چند روز گذشته نشان می‌دهد نقدینگی آزاد شده به سمت بازار سرمایه حرکت کرده و ورود نقدینگی به بازار را داشته‌ایم. بنابراین منفی‌های بازار امروز غیر طبیعی و غیر منطقی نیست زیرا اگر سهمی در بازار رشدی را ثبت کند یا به لحاظ زمانی یا قیمتی اصلاح در آن رخ خواهد داد.

آخرین اخبار مرتبط با بازار سهم را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد