برگزاری مجمع عمومی سالیانه سرمایه‌گذاری غدیر

برگزاری مجمع عمومی سالیانه سرمایه‌گذاری غدیر

مجمع عمومی سالیانه سرمایه‌گذاری غدیر منتهی به سال مالی آذر 1399 با حضور 80 درصد سهامداران این هلدینگ برگزار شد.

خواندن 2دقیقه

به گزارش بورس نیوز، مجمع عمومی سالیانه سرمایه‌گذاری غدیر منتهی به سال مالی آذر 1399 با حضور 80 درصد سهامداران این هلدینگ برگزار شد.

بر این اساس، در ابتدای مجمع مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر گزارشی از عملکرد این شرکت ارايه کرد.

سید امیرعباس حسینی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر اظهار کرد: این شرکت، شرکتی چند رشته‌ای بوده که رشته‌های مختلفی در کشور را شامل می‌شود و تقریبا در سراسر ایران کارخانه صنعتی یا پروژه عمرانی دارد.

وی افزود: شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با تکیه بر نیروی انسانی متخصص، جذاب‌ترین فرصت‌های موجود در بازار‌های اولیه و ثانویه داخلی و بین‌المللی را شناسایی کرده و با سرمایه‌گذاری در آن‌ها از طریق هلدینگ‌های مبتنی بر دانش و فناوری، تلاش می‌کند تا انتظارات تمامی ذینفعان به ویژه سهامداران را برآورده سازد. براین اساس افق شرکت برای سال 1402 اینگونه تدوین شده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در افق سال 1402، شرکتی است: غنی از ارزش برای ذینفعان به ویژه سهامداران؛ دانش محور و متخصص؛ یادگیرنده و منعطف؛ دوستدار محیط زیست و اجتماع؛ یادگیری از تجربیات گذشته و دانش روز؛ راهبر، هدایت‌کننده و ارزش‌آفرین برای تمامی بخش‌های زیرمجموعه. در این مدت با بررسی عملکرد شرکت‌های زیر مجموعه و شناسایی شرکت‌های زیان‌ده کم‌بازده تصمیم به ادغام یا انحلال 24 شرکت گرفته شد. همچنین مقرر شد غدیر از حوزه‌هایی که مربوط به کار آن نیست خارج شود.

حسینی خاطرنشان کرد: 56 درصد ارزش سرمایه‌گذاری غدیر در شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان است. 16 درصد در پتروشیمی پارس و نزدیک 24 درصد بر اساس ارزش روز شرکت‌های بورسی مربوط به صنایع و معادن است.84 درصد ظرفیت تولید اوره و 22 درصد ظرفیت پالایش نفت خام کشور در شرکت‌های تابعه این هلدینگ قرار دارد. شرکت سرمایه‌گذاری غدیر مالکیت حدود 68 درصد سهام این شرکت را که آخرین سرمایه ثبتی آن 40، 500 میلیارد ریال است، دارا می‌باشد. شرکت سیمان هلدینگ غدیر یکی از 3 مجموعه بزرگ تولید سیمان در کشور است و سهم عمده‌ای در تولید سیمان در کشور دارد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در خصوص عملکرد این شرکت در بورس بیان کرد: سهام غدیر در بورس متناسب با رفتار بازار و عملکرد سهامداران دچار تغییراتی شد. ارزش این شرکت در بورس در حال حاضر 93 هزار میلیارد تومان بوده و به عنوان دومین شرکت ارزشمند در شرکت‌های چند رشته‌ای شناخته می‌شود. در مقایسه سرمایه ثبتی شرکت غدیر در رده پانزدهم قرار دارد. اما عملکرد شرکت غدیر نسبت به شاخص بورس عملکرد بهتری داشت.

وی توضیح داد: سود خالص شرکت در سال منتهی به 30 آذر 99 به 110 هزار میلیارد تومان رسید. براین اساس نرخ بازدهی شرکت نسبت به سال 98 رشد داشت. هرچند که رشد قابل توجهی نبود. قیمت سهام در پایان این سال مالی 1297 تومان بود. غدیر رتبه اول بهره‌برداری از تولید را در میان شرکت‌های چند رشته‌ای به دست آورد. در میان 500 شرکت برتر کشور رتبه سوم را با رشد 71 درصدی به دست آورد.

حسینی همچنین از عرضه اولیه یکی از زیر مجموعه‌های این شرکت در بورس خبرداد. در سال جاری، 6 پروژه به بهره‌برداری رسید و 44 پروژه هم در حال حاضر در غدیر در حال اجرا بوده که ارزش دلاری این پروژه‌ها حدود 20 میلیارد دلار است.

گفتنی است، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در پایان مجمع، پیشنهاد سود هر سهم 70 تومان را برای سال 1400 ارايه داد و گفت: سود این سهم در سال 99، 49 تومان بود که بارشد 40 درصدی به 70 تومان رسید، اما مجمع این مبلغ را نپذیرفت و مجمع قیمت هرسهم را برای سال 1400، به ازای هر سهم 80 تومان تصویب کرد.

بیشتر بخوانید:

سود 1.024 ریالی هر سهم "وغدیر" در سال 1399

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد