تحلیل بورس 3 خرداد / سیاست‌گذاری اشتباه بازار را به کجا می‌برد؟

تحلیل بورس 3 خرداد / سیاست‌گذاری اشتباه بازار را به کجا می‌برد؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه با توجه به مسیری که در حال حاضر می‌گذراند منطقی نیست و استدلال‌های کارشناسانه در تحلیل آن جواب نمی‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سرمایه امروز هم با روند منفی و صف‌های فروش نمادهای شاخص‌ساز مواجه شد از هفته گذشته تا به حال شاخص کل با ریزش‌های زیادی که داشته است سقف حمایتی خود را در آبان ماه سال گذشته از دست داده و به یک میلیون و 102 هزار واحد رسیده است.

سلمان نصیرزاده، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار سرمایه با توجه به مسیری که در حال حاضر می‌گذراند منطقی نیست و استدلال‌های کارشناسانه در تحلیل آن جواب نمی‌دهد. به عبارت دیگر گزارش‌های ماهانه و فصلی شرایط را عادی نشان می‌دهند اما وضعیت ناپایدار بازار کاملا از منطق دور شده است و انتخابات و مذاکرات برجام را در توجیه این وضعیت به عنوان بهانه مطرح می‌کنند.

این کارشناس بازار سرمایه در توصیف وضعیت بازار در سال 1400 گفت: بازار سرمایه در حال حاضر چوب زمان هیجان خود را می‎‌خورد و در وضعیت فعلی هم به حال خود رها شده است. در هر بازاری با اصلاح قیمتی و افزایش نقدشوندگی در بازار مسیر به تعادل رسیدن هموار می‌شود اما قوانین خلق‌الساعه در بازار سرمایه سهامداران را با ترس مواجه کرده و در نهایت این ترس به بی اعتمادی در بازار منجر می‌شود.

وی درباره ضعف سیاست‌گذاری در بازار سرمایه گفت: مشکل اصلی بدنه بازار زیرساختارها و وضعیت شرکت‌ها نیست مساله اصلی و مهمی که به آسیب‌های جبران ناپذیر منتج شده است ضعف سیاست‌های سیاست‌گذار در بازار است که به هدر رفت منابع در بازار و از دست رفتن فرصت‌ها به صورت سیستماتیک می‌انجامد. وضعیت نابسامان بازار در نتیجه سیاست‌های غلط سیاست‌گذار در بازار است. اگر بازار به تعادل هم برسد محلی برای سفته‌بازی می‌شود مگر آنکه دولت و سازمان بورس تغییر نگاهی نسبت به بازار پیدا کنند.

 

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد