هشدار شرکت آب منطقه ای تهران به متخلفان منابع آبی در ایام نوروز

هشدار شرکت آب منطقه ای تهران به متخلفان منابع آبی در ایام نوروز

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران از فعال بودن 55 اکیپ گشت و بازرسی این شرکت در تعطیلات نوروزی 1402 به منظور حفاظت از...

به گزارش خبرگزاری برنا از شرکت آب منطقه ای تهران، بهزاد پارسا مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران درباره فعالیت شرکت آب منطقه‌ای تهران در ایام نوروز اظهار کرد: با اشاره به اهمیت موضوع آب و لزوم حفاظت و صیانت از سفره‌های آب زیرزمینی و منابع آب سطحی، مهندسی رودخانه و کنترل و مدیریت سیلاب‌ها در استان تهران اکیپ‌های گشت و بازرسی همچون گذشته مسوولیت شناسایی و برخورد قانونی با متخلفین منابع آبی را در تعطیلات نوروزی در دستور کار خود قرار داده‌اند.

پارسا ادامه داد: بازرسی مداوم، کنترل و بهره برداری از چاه‌های موجود، جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز جدید، بازدید و بررسی مسیرهای رودخانه و مسیل ‌ها و نیز مکان‌های در معرض خطر سیلاب و تصرفات بستر و همچنین اعلام فوری موارد تخلف از مقررات قانون توزیع عادلانه آب و آيین نامه اجرایی آن از وظایف این گروه‌ها است.

وی با بیان اینکه بالغ بر 55 اکیپ جهت انجام امور گشت و بازرسی ایام نوروزی جهت جلوگیری از تخلفات منابع آبی در محدوده عملکرد شرکت آب منطقه‌ای تهران تجهیز شده‌اند، تصریح کرد: در راستای مدیریت سیلاب و رفع نقاط حادثه‌خیز و بازه‌های سیل‌گیر رودخانه‌های استان تهران و همچنین به‌ منظور مدیریت و کنترل سیلاب رودخانه‌های استان تهران، اقدامات مهمی در سال جاری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه منابع آب یک سرمایه ملی و محدود است که به همه نسل‌ها تعلق دارد و باید در حفظ و نگهداری از آن تلاش بیشتری شود، تصریح کرد: جلوگیری از ساخت و سازها در بستر و حریم مجاری آب‌های سطحی و همچنین برخورد با بهره ‌برداری غیرمجاز از منابع آب سطحی و زیرزمینی استان در ایام تعطیل دارای اهمیت زیادی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در پایان خاطرنشان کرد: تمامی اکیپ‌های گشت و بازرسی باید نهایت تلاش و حساسیت خود را در جهت حفاظت از منابع آب داشته باشند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد