ونزويلا نفت را با غذا تهاتر کرد

ونزويلا نفت را با غذا تهاتر کرد

خبرگزاری رویترز مدعی شد ونزويلا سال گذشته با شرکتی ناشناس قراردادی را امضا کرده است تا نفت خام را با غذا تهاتر کند.

خبرگزاری مهر: رویترز مدعی شد ونزويلا سال گذشته با شرکتی ناشناس قراردادی را امضا کرده است تا نفت خام را با غذا تهاتر کند.

رویترز مدعی شد به مستنداتی دست یافته است که نشان می‌دهد با وجود تحریم‌های آمریکا که خریداران نفت ونزويلا را فراری داده و دست دولت این کشور را از پول نقد تهی کرده است، ونزويلا سال گذشته با شرکتی ناشناس قراردادی را امضا کرده است تا نفت خام را با غذا تهاتر کند.

طبق این قرارداد شرکت نفت ملی ونزويلا، پی‌دی‌وی‌اس‌ای، از دسامبر 2020 بیش از 6 میلیون بشکه نفت خام به ارزش 260 میلیون دلار را به شرکتی به نام سوپرکويینیک تحویل داده است که قرار بود برای دولت ونزويلا غذا تهیه کند.

به نوشته رویترز، مستندات نشان می‌دهد این توافق پس از اینکه پی‌دی‌وی‌اس‌ای در اواخر ماه مارس 2 مدیر شرکت سوپرکويینیک را به اختلاس مالی متهم کرد، به هم خورده است.

طبق قرارداد قرار بود ونزويلا ماهانه 5 میلیون بشکه نفت خام به سوپرکويینیک تحویل داده و به جای آن غذا دریافت کند و این شرکت خود مسيولیت فروش نفت خام ونزويلا را به عهده بگیرد.

رویترز در گزارش خود اعلام کرد که با رويیت ده‌ها صفحه از مستندات داخلی پی‌دی‌وی‌اس‌ای، اسناد دادگاه و مصاحبه‌هایی با 3 منبع آگاه به ماهیت این توافق پی برده است.

این نشان می‌دهد علی‌رغم تحریم‌های شدید آمریکا دولت ونزويلا همچنان نفت خام خود را صادر می‌کرده است و پس از کنار رفتن مشتریان بزرگ نفتی به شرکت‌های مرموز جدیدی رو آورده است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد