قیمت مسکن در اطراف تهران چقدر رشد داشته است؟ / رشد 23 درصدی قیمت مسکن در ورامین

قیمت مسکن در اطراف تهران چقدر رشد داشته است؟ / رشد 23 درصدی قیمت مسکن در ورامین

در کنار وجود رکود نسبی در بازار مسکن در چند وقت اخیر، متوسط نرخ فروش مسکن در برخی از مناطق اطراف تهران چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس داده‌ها به دست آمده از سایت دیوار، لیستی از متوسط قیمت خرید مسکن در برخی از مناطق اطراف تهران به دست آمده است.

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی از کاهش 16 درصدی قیمت خانه در فروردین و اردیبهشت‌ در برخی مناطق تهران خبر داد و گفت: بازار مسکن، کاهش و پایداری قیمت‌ها را تجربه می‌کند.

محمود محمودزاده، درباره چشم‌انداز بازار مسکن، افزود: اگر اتفاق ویژه‌ای در سایر بازارهای موازی رخ ندهد حداقل تا پایان تابستان پایداری قیمت‌ها را در حوزه مسکن پیش‌بینی می‌کنیم.

وی از افت 3 درصدی قیمت مسکن در فروردین امسال خبر داد و گفت: این رقم در اردبیهشت امسال حدود دو درصد بود با این تفاوت که در پی آنالیز قیمت‌ها در مناطق مختلف پایتخت شاهد هستیم که در برخی مناطق تهران در ماه گذشته تا 16 درصد کاهش قیمت داشتیم.

مطالعه بیشتر: کاهش 16 درصدی قیمت خانه در برخی مناطق تهران

بر خلاف کاهش قیمت مسکن در برخی از مناطق تهران، برخی مناطق اطراف تهران با افزایش قیمت مسکن همراه بودند.

بنا بر آگهی‌های ثبت شده در سایت دیوار، متوسط قیمت فروش مسکن در پرند با کاهش دو درصدی، به پنج میلیون و 800 هزار تومان رسید.

متوسط قیمت خرید خانه در رباط کریم با افزایش حدود دو درصدی با قیمت هر متر مربع 6٫9 میلیون تومان ثبت شده است.

متوسط قیمت خرید خانه در قرچک با کاهش 10 درصدی همراه بوده و به قیمت 7٫5 میلیون تومان رسیده است.

بیش‌ترین درصد تغییر در قیمت مسکن ورامین ثبت شده است. هر متر آپارتمان در ورامین با رشد 23 درصدی به قیمت متری 9 میلیون تومان رسید.

هر متر خانه در شهریار، شهر قدس و اندیشه در کانال میلیوت تومان معامله می‌شود.

پردیس و رودهن با متوسط قیمت خرید آپارتمان در کانال میلیون تومان، در بین مناطق موجود در جدول زیر، گران‌ترین نرخ مسکن را دارند.

در جدول زیر متوسط قیمت فروش مسکن در برخی از مناطق اطراف تهران را مشاهده می‌کنید.(دقت داشته باشید قیمت‌ها متوسط قیمت یک متر مربع آپارتمان مسکونی دو تا پنج سال در شهر تهران و حومه در 10 روز گذشته آگهی‌های دیوار است.)

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد