هشدار بانک مرکزی آلمان به رکود بی سابقه با اعمال تحریم گازی علیه روسیه

هشدار بانک مرکزی آلمان به رکود بی سابقه با اعمال تحریم گازی علیه روسیه

صدراعظم آلمان، تاثیر تحریم گازی روسیه بر اروپا را ویرانگر خواند و بانک مرکزی این کشور اعلام کرد، با این اقدام، آلمان در رکود بی‌سابقه فرو می رود.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از اسپوتنیک، بانک مرکزی آلمان نسبت به زیان 180 میلیارد ‌(194 میلیارد دلاری) این کشور در صورت اعمال تحریم های گازی علیه روسیه هشدار داد.

این بانک در جدیدترین بولتن ماهانه خود اعلام کرد، این تحریم (تحریم گاز روسیه) به کاهش 5 درصدی تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور در سال 2022 منجر خواهد شد و افزایش قیمت انرژی را به ارمغان می ‌آورد و شدیدترین رکورد در دهه‌های اخیر را برای آلمان رقم می ‌زند.


عواقب احتمالی اقتصادی جنگ اوکراین برای آلمان

در عین حال، ، صدراعظم آلمان در گفت و گو با روزنامه «، تحریم گازی روسیه را برای اروپا ویرانگر دانست.

«ما می‌ خواهیم از یک بحران اقتصادی قابل توجه، از دست رفتن میلیون ها شغل و تعطیلی کارخانه هایی که دیگر هرگز باز نخواهند شد، جلوگیری کنیم. این تحریم، عواقب قابل توجهی برای کشور ما، برای کل اروپا خواهد داشت و تامین مالی بازسازی اوکراین نیز از این امر بسیار آسیب خواهد دید.»

از طرفی گفته می شود، کمیسیون اروپا به واردکنندگان اروپایی اجازه خواهد داد تا پول گاز وارداتی از روسیه با استفاده از سازوکار جدید پرداخت پیشنهادی مسکو بپردازند.

شرکت های اتحادیه اروپا احتمالا یک حساب بانکی در «گازپروم بنک» باز و در آن دلار و یورو سپرده گذاری خواهند کرد تا تبدیل به روبل، سوخت وارداتی خود را بپردازند.

پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد