هشدار درباره خروج گسترده سرمایه از بازار بورس

هشدار درباره خروج گسترده سرمایه از بازار بورس

مهدی عسگری، نماینده کرج در مجلس در تويیتی نسبت به خروج هنگفت سرمایه از بازار بورس هشدار داد.

برترین‌ها: مهدی عسگری، نماینده کرج در مجلس در تويیتی نسبت به خروج هنگفت سرمایه از بازار بورس هشدار داد.

وی در این باره نوشت: 

‏خروج بیش از 9هزارمیلیارد تومان ‎سرمایه از ‎بورس ظرف کمتراز 20روز، زنگ خطر برای سیاست‌گذاران است.

کاهش ارزش سهام عدالت چندمیلیون ایرانی، بلاتکلیفی وسرگردانی سهامداران و ورود این حجم ‎نقدینگی توازن ساختار پولی کشور را برهم خواهد زد، دولتمردان از اشتباهات گذشته درس بگیرند وتدبیر کنند.

امروز شاخص کل بورس با ریزش سنگین مواجه شد تا حرکت آن بر خلاف جهت وعده‌هایی که مسيولان دولت ريیسی به سهامداران داده بودند در سراشیبی سقوط باشد!

خبرگزاری مهر در خبری با عنوان «بازار قرمزپوش در انتظار ناجی» درباره ریزش بی سابقه بازار بورس در هفته جاری نوشت:

* معامله‌گران بازار سهام امروز در حالی نظاره‌گر نماگرهای قرمزپوش بودند که همچنان منتظر یافتن ناجی بازار برای جلوگیری از افتادن در ورطه سقوط هستند.

* شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه 5 بهمن 1400) با ریزش سنگین 26 هزار و 660 واحدی به رقم یک میلیون و 208 هزار واحد رسید.

* شاخص کل هم‌وزن اما با ریزش 2.13 درصدی، عدد 317 هزار و 66 واحد را به نام خود ثبت کرد.

* امروز همچنین 6494 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از 3,053 میلیارد تومان در 319 هزار نوبت داد و ستد شد.

* بازار سهام امروز در حالی نظاره‌گر افت دسته‌جمعی نماگرهای بورسی بود که همچنان حرف و حدیث بر سر اعمال اصلاحات 10 ماده‌ای بازار سرمایه در لایحه بودجه سال 1401 کشور در مجلس ادامه دارد.

* بی‌نتیجه ماندن لابی فعالان بازار سرمایه و وعده‌های وزیر اقتصاد مبنی بر استیفای حقوق بازار سهام از طریق تعدیل لوایح بودجه درحالی منجر به افزایش انتقادها به وعده‌های بی‌نتیجه ناظران بازار سهام شده که به نظر می‌رسد بازار سهام برای یافتن ناجی مقتدر خود از افتادن در ورطه سقوط همچنان به اقدام عاجل ريیس دولت چشم دوخته است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد