هشدار وزارت بهداشت| افزایش آمار مبتلایان به کرونا

هشدار وزارت بهداشت| افزایش آمار مبتلایان به کرونا

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته، پنج بیمار مبتلا به کووید19 در کشور جان...
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته، پنج بیمار مبتلا به کووید19 در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 141 هزار و 456 نفر رسید.

از دیروز تا امروز 22 تیر 1401 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، پنج هزار بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی و 541 نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید19 در کشور به 7 میلیون و 260 هزار و 17 نفر رسید.  تا کنون 7 میلیون 65 هزار و 989 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

397 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون 52 میلیون و 784 هزار و 149 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

تا کنون 64 میلیون و 690 هزار و 848 نفر دز اول، 58 میلیون و 49 هزار و 598 نفر دز دوم و 28 میلیون و 99 هزار و 409 نفر، دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به 150 میلیون و 839 هزار و 855 دز رسید.

در شبانه روز گذشته 97 هزار و 283 دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

اکنون 4 شهرستان در وضعیت قرمز، 14 شهرستان در وضعیت نارنجی، 142 شهرستان در وضعیت زرد و 288 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد موارد بستری جدید در هفته دوم تیرماه 591 نفر نسبت به هفته قبل آن ( 311 نفر) افزایش داشته و افرادی که بصورت سرپایی بر اساس ابتلا به کرونا به مراکز درمانی مراجعه کردند نیز 3 هزار 260 نفر بودند در حالیکه این رقم هفته قبل از آن هزار و 414 نفر بود.

تزریق دز یادآور ضروریست

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز هفته گذشته  درباره اینکه واکسیناسیون ایمنی دایمی نمی دهد و بعد از مدتی ایمنی کاهش می یابد، گفت: اخیرا تغییراتی در امیکرون ایجاد شده و جهش با سرعت بیشتری دارد که می تواند بیماری زایی ایجاد کند. ما از واکسیناسیون به عنوان «یاداوری» نام می بریم و توصیه ما به مردم که خیلی به ما کمک کردند این است که افراد بالای 12 سال واکسن یادآوری را تزریق کنند. ما بازگشت حجاج، بازگشایی مدارس، ایام محرم را داریم که ممکن است ویروس را منتقل کنند و افزایش دهند.

با توجه به افزایش موارد ابتلاء، بستری‌ها، سرپایی‌ها و شهرهای قرمز و نارنجی، بر استفاده از ماسک در کلیه فضاها چه باز و چه سر پوشیده در این شهرهای قرمز و نارنجی تاکید می شود.

عباس شیراوژن نیز پس از برگزاری جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در صفحه توییت خود نوشت: با توجه به افزایش موارد ابتلاء، بستری‌ها، سرپایی‌ها و شهرهای قرمز و نارنجی، بر استفاده از ماسک در کلیه فضاها چه باز و چه سر پوشیده در این شهرهای قرمز و نارنجی تاکید شد. (استفاده از ماسک) در شهرهای آبی و زرد در نقاط سرپوشیده یا پر ازدحام و پرتردد ضروری است.

‌تزریق نوبت یادآور واکسن در کشورهای مختلف باعث کاهش موارد ابتلاء بیماری کرونا شده است و بر عکس کشورهایی که پوشش واکسن کاملی داشتند ولی زمان زیادی از تزریق واکسن گذشته مجددا موارد ابتلای فراوان گزارش شده است. پس تزریق واکسن یادآور را جدی بگیریم.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد