بازدهی بورس هفته گذشته چقدر بود؟ / افت 2 درصدی شاخص کل بورس

بازدهی بورس هفته گذشته چقدر بود؟ / افت 2 درصدی شاخص کل بورس

در اولین روز معاملاتی هفته گذشته شاخص در کانال یک میلیون و 575 هزار واحد بود و در آخرین روز معاملاتی هم در کانال یک میلیون و 520 هزار واحد قرار گرفت. شاخص در هفته گذشته مجموعه 1٫9 درصد افت را تجربه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام در هفته گذشته روند متعادل و مثبتی را داشت اما سه روز معاملاتی را با اصلاح شاخص کل گذراند. در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته شاخص کل توانست تا حدی اصلاح و ریزش را جبران کند و در محدوده یک میلیون و 520 هزار واحد قرار بگیرد.

هفته گذشته نماد معاملاتی شبندر به دلیل برگزاری مجمع عمومی بسته شده بود بازگشایی این نماد در روز دوشنبه تا حدی روند منفی بازار را خنثی کرد.

در اولین روز معاملاتی هفته گذشته شاخص در کانال یک میلیون و 575 هزار واحد بود و در آخرین روز معاملاتی هم در کانال یک میلیون و 520 هزار واحد قرار گرفت. شاخص در هفته گذشته در مجموع 1٫9 درصد افت را تجربه کرد.

شاخص کل هم‌وزن در هفته‌ای گذشته روند بهتری را نسبت به شاخص کل داشت. در ابتدای هفته شاخص‌ هم‌وزن در محدوده 467 هزار واحد قرار داشت و در پایان هفته در محدوده 455 هزا واحد قرار گرفت.

در روزهای گذشته خبر انتشار اوراق ودیعه از سمت بانک مرکزی تاثیر منفی را در روند بازار گذاشت. همچنین به نظر می‌رسد تاثیر این موضوع در بازار سهام در بلند مدت بهتر مشخص شود. همچنین تغییرات و نوسان‌هایی که نرخ ارز داشته و سیاست‌هایی که دولت برای کنترل نرخ ارز در پیش گرفته است در روند بازار سهام و اصلاح شاخص موثر بوده است.

در روزهای گذشته گمانه‌هایی زده شده بود مبنی بر آنکه احتمالا قطعی برق کارخانجات و صنایع دوباره از سر گرفته شود و این موضوع تاثیر منفی و زیان‌بار خود را در تولیدات صنایعی چون فولاد و سیمان نشان می‌دهد و گزارشات پاییز و زمستان این شرکت‌ها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

به نظر می‌رسد هفته آینده با توجه به اظهار نظرهای کارشناسان بازار سهام، خنثی و متعادل باشد و گروه‌های سیمانی، سرمایه‌گذاری و تک سهم‌ها پیش‌رو باشند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد