معامله 10هزار کنتور برق بر تابلوی مناقصه بورس کالا

معامله 10هزار کنتور برق بر تابلوی مناقصه بورس کالا

امروز و در جریان معاملات مناقصه بورس کالای ایران، 10 هزار عدد کنتور برق مورد تقاضای شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی روی تابلو رفت که با ورود یک تولیدکننده کنتور برق به این معامله و قبول قیمت پایه مورد درخواست متقاضی یعنی سه میلیون و 200 هزار ریال به ازای هر عدد کنتور این معامله با موفقیت به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا) و به نقل از کالاخبر؛ نگاهی به جزییات درخواست خرید شرکت توزیع برق منطقه ای استان خراسان رضوی نشان می دهد که این شرکت متقاضی خرید 10 هزار عدد کنتور برق با قیمت پایه سه میلیون و 200 هزار ریال در هر عدد بود که محصول مورد مورد نظر، کنتور تک فاز 25 آمپر چند تعرفه دیجیتالی (بدون قاب) مطابق دستورالعمل تعیین الزامات معیارهای ارزیابی فنی و آزمون های کنتورهای دیجیتالی تکفاز چند تعرفه (ویرایش 3/1 توانیر) است. 

همچنین براساس درخواست خریدار، روی کالاهای تحویلی نام شرکت توزیع برق استان خراسان رضوی به گونه ای حک می شود به طوری که قابل پاک شدن نباشد. علاوه بر آن، فروشنده باید کالای موضوع مناقصه را برای حمل و تحویل طبق استاندارد های بین المللی و با توجه به ماهیت کالا و نوع وسیله حمل به نحوی بسته بندی و آماده کند که از آسیب و فساد ضمن حمل و انبارداری مصون بماند. محل تحویل کالای مناقصه انبار مرکزی شرکت توزیع برق استان خراسان رضوی واقع در مشهد بوده و کلیه کسورات قانونی هزینه بارگیری، حمل، بیمه کالا و سایر هزینه های احتمالی به عهده فروشنده و هزینه تخلیه به عهده خریدار خواهد بود.

نحوه انجام معاملات مناقصه

بر اساس این گزارش، در روند معاملات مناقصه در بورس کالا، خریدار یک محصول در اطلاعیه ای اعلام می کند که تمایل به خرید چه کالایی و با چه مشخصاتی را دارد؛ به دنبال انتشار این اطلاعیه مناقصه، شرکت هایی که برای عرضه کالای مورد نظر در بورس پذیرش شده اند می توانند در مناقصه شرکت کنند.

موضوع مهم در خصوص معاملات مناقصه، رقابت عرضه کنندگان در جهت کاهش قیمت ها و جلب نظر خریداران است. به عبارت بهتر تاکنون در روش مزایده محصولات در بورس کالا، رقابت قیمت به سمت قیمت های بالاتر بود و فردی که قیمت بالاتری را اعلام می کرد برنده مزایده می شد اما در مناقصه عکس این اتفاق حاکم است و برنده مناقصه شرکتی خواهد بود که حاضر به فروش کالا با قیمت پایین تری باشد؛ همچنین پس از آنکه برنده مناقصه تعیین شد، وارد فرآیند تسویه و تحویل معاملات می شویم که این فرآیند در معاملات مناقصه مشابه معاملات مزایده بوده و دستورالعمل یکسانی دارد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد