اظهار نظر پورابرهیمی درباره عرضه خودرو در بورس

اظهار نظر پورابرهیمی درباره عرضه خودرو در بورس

پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عرضه خودرو در بورس کالا براساس ضوابط قانونی موجود قابل انجام است و با حمایت...

ريیس کمیسیون اقتصادی مجلس در آیین آیین افتتاح معاملات شمش طلا در بازارهای مالی و مشتقه بورس کالا گفت:نخستین شرط برای ایفای نقش درست بازار سرمایه، خودداری از تصمیمات و قیمت‌گذاری دستوری است.

پورابراهیمی گفت: نخستین الزام پذیرش اساس بازار سرمایه، خودداری از تصمیمات دستوری در خصوص نرخ ارز و … است. تجربه ناموفقی را در خصوص سیاست‌گذاری نرخ ارز دستوری طی ادوار گذشته و دوره‌های مختلف داشتیم.دومین الزام حذف قیمت‌گذاری دستوری در حوزه کالا و خدمات است؛ در حال حاضر تصمیماتی در خصوص قیمت‌گذاری اتخاذ می‌شود که به نفع مردم نیست.

وی افزود: قیمت‌گذاری دستوری به‌معنای تولید رانت در اقتصاد کشور است؛ این اقدام منفعتی را نه به تولیدکنندگان و نه مصرف‌کنندگان نمی‌رساند.

بعضا گفته می‌شود که هدف از اقتصاد دستوری، انتفاع مصرف‌کننده است، اما در دولت قبلی آماری ارايه کردم که نشان می‌داد قیمت خرده فروشی بعضی‌ اقلام در مقایسه با قیمت همان کالاها در بورس کالا تفاوت فاحشی دارد.اگر مسيولان تصمیم مناسبی برای مدیریت این آفت اساسی نگیرند، ساختار ‌و رویکرد اساسی بازار سرمایه زیر سوال می‌رود.

ريیس کمیسیون اقتصادی مجلس:بابت رسیدن ارزش معاملات بورس کالا به 1000 همت، به مدیران بازار سرمایه تبریک می‌گوییم.

پورابراهیمی افزود: با صراحت اعلام می‌کنم عرضه خودرو در بورس کالا بر اساس ضوابط قانونی کشور، امکان پذیر است. دولت باید کمک و همراهی لازم را داشته باشد تا این مسيله به نفع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان تمام بشود. امیدوارم رویداد امروز زمینه‌ای برای شکل‌گیری ابزار آتی طلا در سال آینده باشد.

وی افزود:حجم معاملات بورس کالا از هزار همت فراتر رفته است. ظرفیت بورس کالا نسبت به سال گذشته از منظر میزان و تناژ 56 درصد رشد داشته است.ارزش معاملات بورس کالا از 659 همت به هزار همت رسیده؛ این اتفاق مبارکی است که بابت باید به مدیران بازار سرمایه تبریک بگوییم.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد