کاهش حقوق گمرکی مواد اولیه، واسطه ای و ماشین آلات به یک درصد

کاهش حقوق گمرکی مواد اولیه، واسطه ای و ماشین آلات به یک درصد

وزارت صمت در نامه‌ای به گمرک، فهرست کالاهای مشمول کاهش حقوق گمرکی از چهار درصد به یک درصد را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نرگس باقری مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت در نامه‌ای به گمرک ایران فهرست کالاهای مشمول کاهش حقوق گمرکی از 4 درصد به یک درصد را اعلام کرد.

در این نامه که هفتم آذر ماه صادر شده، آمده است: فهرست ردیف تعرفه‌های مربوط به مواد اولیه، واسطه‌ای، اجزا و قطعات، ماشین آلات و تجهیزات مشمول کاهش حقوق گمرکی از 4 درصد به یک درصد، موضوع قانون جز الحاقی به بند ه تبصره 7 قانون بودجه سال 1401 کل کشور جهت استحضار و دستور اقدام لازم ارسال می‌گردد.

گفتنی است، بر اساس بند (ه) تبصره 7 قانون بودجه سال 1401، نرخ ارز محاسبه ارزش گمرکی کالاهای وارداتی در همه موارد، از جمله محاسبه حقوق ورودی بر اساس نرخ ارز اعلام شده بانک مرکزی، نرخ سامانه مبادله الکترونیکی (ای تی اس) در روز اظهار و مطابق ماده 14 قانون امور گمرکی است. همچنین در سال 1401 نرخ چهار درصد حقوق گمرکی یاد شده در صدر بند (د) ماده (1) قانون امور گمرکی برای کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی و همچنین نهاده‌های کشاورزی و دامی باید به یک درصد تقلیل می‌یافت که با این نامه وزارت صمت به گمرک این قانون به مرحله اجرا رسید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد