گزارش 3 ماهه پالایشی‌ها، می‌تواند شاخص کل را بالای 1.5 میلیون واحد ببرد

گزارش 3 ماهه پالایشی‌ها، می‌تواند شاخص کل را بالای 1.5 میلیون واحد ببرد

کارشناس بازار سرمایه گفت: گزارش 3 ماه پالایشی‌ها می‌تواند کمک کند تا شاخص بورس محدوده یک میلیون و 500 هزار واحد را به سمت بالا رد کند.

آراد پورکار کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پاسخ به این پرسش که شاخص کل و هم وزن از نظر تکنیکال در چه شرایطی هستند؟ گفت: با توجه به عکس شاخص کل و هم وزن را در تایم فریم روزانه مشاهده می‌کنیم، شاخص کل بعد از اینکه روند نزولی خودش را در یک ماه گذشته به اتمام رسانده، روند صعودی قوی را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید

  • علت گرانی ظروف پلاستیکی را باید در جایی غیر از بورس کالا جستجو کرد/ پتروشیمی‌ها مهندسی عرضه می‌کنند!

وی ادامه داد: طبق انتظاری که داشتیم شاخص به محدوده یک میلیون و 500 هزار واحد رسید که این تراز محدوده بسیار قوی است و باید صبور باشیم تا ببینیم شاخص کل محدوده یک میلیون و 500 هزار واحد یا به عبارت دقیق‌تر یک میلیون 478 هزار واحد تا یک میلیون و 540 هزار واحد را به سمت بالا می‌شکند یا خیر؟ اگر این ناحیه رو به بالا شکسته شود می‌توانیم انتظار داشته باشیم شاخص کل بورس به روند مثبت خود ادامه داده و به محدوده یک میلیون و 600 هزار یا 700 هزار واحد برسد.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با حمایت شاخص کل عنوان کرد: حمایت شاخص کل  را نیز می‌توانیم بر روی تراز یک میلیون و 400 هزار واحد تا یک میلیون و 300 هزار واحد در نظر بگیریم تا اگر  در شاخص اصلاحی صورت گرفت به این محدوده‌ها برسد.

پورکار در رابطه با شاخص هم وزن نیز تصریح کرد: شاخص هم وزن نیز خط روند نزولی را شکسته است و محدوده‌ی 415 هزار تا 419 هزار واحد را به سمت بالا شکسته است.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: شاخص هم وزن اولین مقاومتی که پیش رو دارد تراز 443 هزار واحدی است. این مورد را هم باید مد نظر داشته باشیم که قدرت شاخص هم وزن که میانگینی از تمام شرکت‌های بورس است، به علت اینکه تازه خط روند نزولی را شکسته کمتر شده است و برای شاخص هم وزن سطح 470 هزار واحد تا 474 هزار واحد مقاومت سنگینی محسوب می‌شود.

اصلاح شاخص کل و شاخص هم وزن تا حدودی طبیعی است

پورکار بیان کرد: برای شاخص هم وزن و شاخص کل امکان اصلاح و در جا زدن وجود دارد، هر دو شاخص اهداف‌ بالاتری را دارند، ولی این امکان وجود دارد که در این مرحله اصلاح داشته باشند و کمی استراحت کنند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ارزندگی سهام و بازار عنوان کرد: گزارش سه ماهه پالایشی‌ها هنوز نیامده و با آمدن گزارش سه ماه p/e ttm این شرکت‌ها پایین می‌آید و پالایشی ها می‌توانند لیدر بازار باشند، به اضافه ارزنده بودن سهام ها که این عوامل  باعث جذب نقدینگی می‌شود.  بنابراین  با این عوامل امیدواریم  شاخص مقاومت یک میلیون و 500 هزار واحد را به سمت بالا بشکند.

انتهای پیام/

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد