تولید برقآبی به یک سوم سال گذشته رسیده است

تولید برقآبی به یک سوم سال گذشته رسیده است

سال گذشته نیروگاه برقآبی حدود 10 هزار مگاوات برق تولید کرده بود، در حالی که اکنون این نیروگاه ها امکان تولید بیش از سه هزار مگاوات برق را ندارند.

« مصطفی رجبی مشهدی»، سخنگوی صنعت برق کشور در پاسخ به دغدغه و مشکلات ناشی از قطعی برق صنایع به پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) گفت: امسال به دلیل کم بارشی بی سابقه ای که در 50 سال اخیر صورت گرفت، نیروگاه های برقآبی یا از امکان تولید برق برخوردار نبودند یا امکان تولید آنها بسیار کم بود.

عضو هیيت مدیره شرکت توانیر افزود: هفت هزار باقی مانده کسری برق باید از راهی جبران می شد که این امر باعث شد تا مشترکان عمده از جمله بخش صنعت، از راه تشویق‌هایی که داده شده است اقدام به تعمیرات یا اورهال بخش صنعت خود کنند و به ازای آن در ماه‌های بعد یا در دوره‌ای که برای استفاده از برق رفع محدودیت شد امکان مصرف از برق با تعرفه رایگان فراهم شود.

سخنگوی صنعت برق کشور اظهار داشت: به احتمال زیاد ظرف دو هفته آینده بخش خاموشی ها شفاف تر و روشن تر می شود و به دنبال آن میزان خاموشی ها  کمتر خواهد شد، اکنون به دنبال این هستیم تا شاهد محدودیت در خاموشی ها باشیم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر با بیان اینکه صنایع سیمان و فولاد در دوران افزایش مصرف برق باید محدودیت هایی را در مصرف خود داشته باشند و در آن زمان به دنبال تعمیرات بخش های فعال خود باشند، افزود: همچنین می توانند در این زمان میزان مصرف خود را کاهش دهند تا بتوانیم از شرایطی که با کمبود برق در کشور مواجه هستیم عبور کنیم و با گذر موفق از این دوران به شرایطی پایدار برسیم.

رجبی مشهدی تاکید کرد: به طور حتم اگر این وضعیت ادامه دار باشد امکان هر حادثه ای در شبکه برق وجود خواهد داشت و احتمال ایجاد آسیب جدی به آنها زیاد است.

سخنگوی صنعت برق کشور در پایان گفتگو با سنا خاطرنشان کرد: خاموشی در بخش خانگی زیاد است که به دنبال این هستیم تا از طریق اقدامات صورت گرفته بخشی از کمبود برق را از این طریق پوشش دهیم.

*خبرنگار: دنیا زنوزی

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد