عملکرد مالی شهریور چند شرکت بورسی منتشر شد / سهامداران خاور، کپارس و سغرب بخوانند

عملکرد مالی شهریور چند شرکت بورسی منتشر شد / سهامداران خاور، کپارس و سغرب بخوانند

با پایان یافتن تابستان، شرکت‌های بورسی به انتشار گزارش مالی شهریورماه خود روی آورده‌اند، در این گزارش، عملکرد مالی سه نماد خاور، کپارس و سغرب را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز، با پایان یافتن فصل تابستان، شرکت‌های بورسی از اول مهر اقدام به منتشر کردن گزارش عملکرد مالی شهریورماه خود کردند تا خود را برای انتشار گزارش شش ماهه نخست امسال آماده کنند. گزارشی که می‌تواند تاثیر چشمگیری روی ادامه روند معاملات در بورس تهران داشته باشد.

امروز چند نماد گزارش مالی شهریور خود را روی کدال گذاشتند. یکی از این شرکت‌ها، شرکت خودروسازی ایران خودرو دیزل بود که با نماد خاور در بازار سهام معامله می‌شود. خاور که در 5 ماه نخست امسال در مجموع 1656 دستگاه ماشین سنگین فروخته بود، در دوره یک ماهه شهریور توانست 448 دستگاه خودرو به فروش برساند. درآمد خاور از این فروش 821 میلیارد تومان بود که رشدی 36 درصدی را نسبت به مرداد نشان می‌دهد. بدین ترتیب میزان فروش 6 ماهه نخست سال 1400 خاور بیش از 3٫3 میلیارد تومان شد که در مقایسه با مدت مشابه سال 1399 حدود 240 درصد رشد را نشان می‌دهد.

دیگر شرکتی که گزارش مالی شهریورماه خود را منتشر کرده، شرکت کاشی پارس است. این شرکت توانسته در شهریور ماه 41 میلیارد تومان از فروش داخلی و خارجی خود درآمد داشته باشد و جمع فروش خود را از ابتدای سال به 188 میلیارد تومان برساند. این در حالی است که کپارس در 6 ماه نخست سال 1399 توانسته بود 113 میلیارد تومان فروش داشته باشد.

شرکت سیمان غرب با نماد سغرب هم گزارش مالی شهریورماه خود را در کدال منتشر کرد. بر اساس این گزارش، این شرکت سیمان‌سازی کل فروش خود در 6 ماه نخست را به 168 میلیارد تومان رسانده که رشدی 60 درصدی را نسبت به 6 ماه نخست پارسال نشان می‌دهد. همچنین فروش شهریورماه سغرب 36 میلیارد تومان بوده که نسبت به مرداد 40 درصد بیشتر شده است.

 

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد