جزيیات طرح حمایت از سهامداران خرد در بورس/ سود سهام عدالت 200 هزار تومان است/کدام سهامداران سود 25 درصدی دریافت می‌کنند؟

جزيیات طرح حمایت از سهامداران خرد در بورس/ سود سهام عدالت 200 هزار تومان است/کدام سهامداران سود 25 درصدی دریافت می‌کنند؟

دهقان دهنوی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اگر فردی الان 10 میلیون تومان سهام دارد، در سال 1401 کمتر از 12.5 میلیون تومان سهام داشته باشد، این حمایت اتفاق خواهد افتاد. 200 هزار تومان سود به ازای سهام عدالت هر فرد محقق شده است.

به گزارش نبض بورس، محمدعلی دهقان دهنوی، ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار که در شبکه خبر حاضر شده بود توضیحاتی را پیرامون تصمیمات اخیر این سازمان و سهام عدالت ارايه کرد. 

چه کسانی سود 25 درصد می گیرند؟

ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سهامدارانی که در تاریخ 12 اسفند، دارایی شان 10 میلیون تومان یا کمتر بوده، سهامدار خرد محسوب و مشمول این طرح می شوند. وی افزود: اگر افراد مشمول، سهام خود را تا پایان اردیبهشت 1401 نگهداری کنند و طی این مدت سودی کمتر از 25 درصد کرده باشند، مابه التفاوت آن را از محل صندوق توسعه جبران می کنیم. ريیس سازمان بورس تصریح کرد: اگر در این مدت بخشی را بفروشند از حمایت به طور کامل حذف خواهند شد حتی اگر سهامی را هم در این تاریخ به آن اضافه کنند آن میزان نیز مشمول حمایت نمی شود. دهقان دهنوی گفت: از نظر بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران سهام های حاضر در بازار ارزشمند هستند حتی ممکن است سودشان بالای 25 درصد شود. او تصریح کرد : آمارهای 9 ماهه نشان می دهد که سود شرکت ها سه برابر سال گذشته شده است. وی گفت: طرح های دیگر هم داریم. راهکارهایی داریم تا سهامدار خرد از روش‌های غیرمستقیم استفاده کنند. وارد صندوق‌ها شوند. عملکرد صندوق‌ها خوب بوده است.

صندوق توسعه بازار در چه وضعیتی قرار دارد؟

ريیس سازمان بورس در پاسخ به این پرسش گفت: سرمایه صندوق توسعه برابر 10 هزار میلیارد تومان است. دهقان دهنوی ادامه داد: ما دو صندوق در بازار داریم که می شود تثبیت و توسعه که در صندوق توسعه کارمزدها  قرار می گیرد که اکنون 10 هزار میلیارد تومان در آن سرمایه وجود دارد که پیش بینی می شود تا سال آینده پنج یا 6 هزار میلیارد تومان دیگر به آن اضافه خواهد شد.

نمادی که مبلغش یک ریال است

معاون وزیر اقتصاد خبر داد: در هفته پیش رو  به سهامداران خرد یک نماد را معرفی خواهیم کرد که مبلغش یک ریال است، بهتر است مردم این اطلاعیه را با دقت مطالعه کنند.

مردم دیدگاهشان را بلندمدت کنند

او گفت: در ابتدای امسال استقبال مردم از بازار سرمایه زیاد بود که همین امر سبب افزایش عمق بازار شد، آن چیز که در رابطه با بورس مهم است و ما آن را همیشه به سهامداران می‌گوییم دیدگاهشان باید بلند مدت باشد، بازار سرمایه را باید به سمت آرامش سوق دهیم. مطالعه‌ای انجام شده در دوره‌های 10ساله بازدهی بازارها؛ در تمام دوره‌ها بازدهی بازار سرمایه بالاتر بوده است.

ريیس سازمان بورس گفت: متاسفانه گاهی شاهد هستیم افراد با نگاه دلسوزانه می‌آیند صحبت‌هایی را انجام می‌دهند که جو بازار برهم می‌ریزد. بازار سرمایه یک جزء مهم از اقتصاد کشور ماست که باید در آیینه آن دیده شود، بورس یک کانال مهم برای سرمایه گذاری است و شرکت‌ها می‌توانند با حضور در آن و انتشار اوراق به سمت افزایش سرمایه شان بروند.

وی در پایان گفت: ما انتخابی جز بازار سرمایه نداریم . وضعیت سرمایه‌گذاری ما مناسب نیست و باید از این طریق به رشد اقتصادی برسیم. شرکت‌ها افزایش سرمایه  بدهند، عرضه اولیه کنند و ... . مطمين باشید بازار سرمایه روزهای بهتری خواهد داشت.

سود سهام عدالت 200 هزار تومان است/ سود سهام عدالت کی پرداخت می شود؟

ريیس سازمان بورس گفت: سهامداران سهام عدالت دو دسته هستند که یک عده مستقیم و یک عده غیر مستقیم را انتخاب کردند اکنون بحث سود‌ی که در رابطه با سال 98 است، 200 هزار تومان برای کسانی است که دست به پرتفویشان دست نزده اند.

ريیس سازمان بورس بیان کرد: تلاش ما این است که تمامی دویست هزار تومان را قبل از 99 به افراد تقسیم کنیم، اما ممکن است که بنا به شرایطی نصف سود را در اسفند و مابقی آن را در سال آینده پرداخت کنیم.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد