شاخص بورس تا کجا رشد می کند؟

شاخص بورس تا کجا رشد می کند؟

یک تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه گفت: می‌توان انتظار داشت شاخص کل بورس به سمت هدف تیپیکال الگوی کنج افزایشی یعنی تا سطوح یک میلیون و 550هزار واحد رشدی را تجربه نمای...

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، نوید اختری‌زاده تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد موقعیت تکنیکالی شاخص کل اظهار کرد: همان طور که در نمودار شاخص کل بورس در تایم فریم روزانه مشاهده می‌شود طی دو ماه اخیر نمودار شاخص کل الگوی کلاسیک "کنج افزایشی" را تشکیل داده است. الگوی که شاخص در دو روز گذشته موفق به شکستن و عبور قاطعانه از سطح تراز یک میلیون و 430 هزار واحد و سقف این ساختار شده، که یک سیگنال مناسب برای ادامه رشد شاخص کل است.

این تحلیلگر تکنیکال در ادامه افزود: با توجه به شکست این الگو و خروج شاخص کل از سقف این ساختار، به همراه ایجاد جو مثبت در بازار و هم چنین افزایش حجم و ارزش معاملات، می‌توان انتظار داشت شاخص کل بورس به سمت هدف تیپیکال الگوی کنج افزایشی یعنی تا سطوح یک میلیون و 550 هزار واحد رشدی را تجربه نماید. البته این رشد به صورت یکباره و شارپ نخواهد بود و در اغلب موارد این امکان وجود دارد تا بعد از شکست الگوی کنج افزایشی، روند افزایشی موقتی داشته باشیم. روندی که انتظار می‌رود پس از آن با ریزش مختصری، شاخص به سقف کانال الگوی شکسته شده مذکور واکنش نشان داده (پولبک بزند) و بعد رشد اصلی خود را آغاز کند. موردی که سهامداران حتما باید در نظر داشته باشند.

اختری زاده در رابطه با شاخص هم وزن نیز بیان کرد: با بررسی نمودار شاخص هم وزن در تایم فریم روزانه شاهد هستیم که نمودار به خط مقاومتی کوتاه مدتی خود رسیده و در حال شکست و عبور از این سطح حساس است.

او در ادامه مطرح کرد:در صورت عبور این شاخص (هم وزن) از سطح 395 هزار واحد، سیگنال رشد بیشتر برای شاخص هم وزن و سهم‌های کوچک و متوسط بازار صادر می‌شود. در این صورت انتظار می‌رود این شاخص تا مهم‌ترین مقاومت استاتیک خود در نزدیکی سطح 475 هزار واحد رشد کند.

او در ادامه گفت: الگوی کنج نیز مانند سایر الگو‌ها دو نوع صعودی و نزولی دارد که با نام‌های Rising Wedge و Falling Wedge نام گذاری می‌شوند. این الگو را می‌توان در دسته الگو‌های برگشتی و هم در دسته الگو‌های ادامه دهنده دانست.

اختری زاده در توضیح الگوی کنج بیان کرد: الگوی کنج در تحلیل تکنیکال همان‌طور که از نام آن مشخص است از دو خط روند همگرا تشکیل شده است. چنانچه روند اولیه در نمودار قیمتی نزولی باشد، بعد از آن یک الگوی کنج صعودی ظاهر خواهد شد و بلعکس، وقتی روند اولیه در نمودار قیمتی صعودی باشد می‌توان بعد از آن یک الگوی کنج نزولی را شاهد بود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد